Show simple item record

dc.contributor.advisorPizango Paima, Rusel Americo
dc.contributor.authorMozombite Murayari, Danni Maritza
dc.date.accessioned2025-03-17T17:36:15Z
dc.date.available2025-03-17T17:36:15Z
dc.date.issued2024
dc.identifier.other372.7044 M84 2024
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12737/11155
dc.description.abstractThe objective of the research was to determine the relationship between the use of educational materials and mathematics learning in boys and girls of the Initial Educational Institution No. 657 Punchana during the year 2023. A quantitative approach and a correlational design were adopted for the study, with a population made up of 159 boys and girls. To collect data, the observation technique was used, using an observation guide as an instrument, which was validated by three experts in the area. The results obtained showed a Spearman's Rho correlation coefficient of 0.735, evidencing a moderate-high positive correlation between the variables studied. Furthermore, the significance value (p = 0.05) indicated that the correlation is statistically significant. It was concluded that there is a relationship between the use of educational materials and mathematics learning in children.en_US
dc.description.abstractEl objetivo de la investigación fue determinar la relación entre el uso de materiales educativos y el aprendizaje de matemáticas en niños y niñas de la Institución Educativa Inicial N°657 Punchana durante el año 2023. Se adoptó un enfoque cuantitativo y un diseño correlacional para el estudio, con una población constituida por 159 niños y niñas. Para la recolección de datos se empleó la técnica de observación, utilizando una guía de observación como instrumento, la cual fue validada por tres expertos en el área. Los resultados obtenidos mostraron un coeficiente de correlación Rho de Spearman de 0.735, evidenciando una correlación positiva moderada-alta entre las variables estudiadas. Además, el valor de significancia (p = 0.05) indicó que la correlación es estadísticamente significativa. Se concluyó que existe una relación entre el uso de los materiales educativos y el aprendizaje de matemáticas en los niños.es_PE
dc.formatapplication/pdfes_PE
dc.language.isospaes_PE
dc.publisherUniversidad Nacional de la Amazonía Peruanaes_PE
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess*
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/*
dc.subjectMatemáticases_PE
dc.subjectAprendizajees_PE
dc.subjectMaterial escolares_PE
dc.subjectNiño en edad preescolares_PE
dc.subjectEscuela de párvuloses_PE
dc.titleMateriales educativos y el aprendizaje en matemática en los niños de la Institución Educativa Inicial N°657, Punchana 2023es_PE
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesises_PE
thesis.degree.disciplineEducación Iniciales_PE
thesis.degree.grantorUniversidad Nacional de la Amazonía Peruana. Facultad de Ciencias de la Educación y Humanidadeses_PE
thesis.degree.nameLicenciado(a) en Educación Iniciales_PE
dc.subject.ocdehttps://purl.org/pe-repo/ocde/ford#5.03.01es_PE
renati.author.dni47809171
renati.advisor.orcidhttps://orcid.org/0000-0003-4896-7790
renati.advisor.dni05282777
renati.typehttps://purl.org/pe-repo/renati/type#tesises_PE
renati.discipline111016es_PE
renati.levelhttps://purl.org/pe-repo/renati/level#tituloProfesionales_PE
renati.jurorVasquez Pinedo, Gladys Marlene
renati.jurorOyarse Sangama, Lady Diane
renati.jurorFlores Saavedra, Rafael
dc.publisher.countryPEes_PE


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess