Show simple item record

dc.contributor.advisorRios del Aguila, Perlita
dc.contributor.authorCahuaza Huansi, Francisco
dc.date.accessioned2025-03-17T17:36:16Z
dc.date.available2025-03-17T17:36:16Z
dc.date.issued2024
dc.identifier.other372.13 C15 2024
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12737/11158
dc.description.abstractThe main objective of this study was to determine the relationship between teaching styles and learning styles of primary level students of the Educational Institution No. 62419 Santa Mercedes de Pillingue, Alto Amazonas, in the year 2023. The study is of a basic type, with a non-experimental, transactional and correlational design. The population consisted of 43 primary level students. The survey technique was used, applying a questionnaire for the teaching styles variable and the CHAEA-Junior questionnaire for the learning styles variable. The results showed a significant and moderate relationship between teaching styles and learning styles (Rs= 0.582, p<0.01). It is concluded that there is a significant relationship between teaching styles and learning styles in the evaluated students, with significant correlations highlighted in multiple combinations of styles, especially between the structured teaching style and the pragmatic learning style.en_US
dc.description.abstractEl objetivo principal de este estudio fue determinar la relación entre los estilos de enseñanza y los estilos de aprendizaje de los estudiantes de nivel primaria de la Institución Educativa N° 62419 Santa Mercedes de Pillingue, Alto Amazonas, en el año 2023. El estudio es de tipo básico, con un diseño no experimental, transaccional y correlacional. La población estuvo conformada por 43 estudiantes de nivel primario. Se utilizó la técnica de encuesta, aplicando un cuestionario para la variable estilos de enseñanza y el cuestionario CHAEA-Junior para la variable estilos de aprendizaje. Los resultados demostraron una relación significativa y moderada entre los estilos de enseñanza y los estilos de aprendizaje (Rs= 0,582, p<0,01). Se concluye que existe una relación significativa entre los estilos de enseñanza y los estilos de aprendizaje en los estudiantes evaluados, con correlaciones significativas destacadas en múltiples combinaciones de estilos, especialmente entre el estilo de enseñanza estructurado y el estilo de aprendizaje pragmático.es_PE
dc.formatapplication/pdfes_PE
dc.language.isospaes_PE
dc.publisherUniversidad Nacional de la Amazonía Peruanaes_PE
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess*
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/*
dc.subjectMétodo de enseñanzaes_PE
dc.subjectMétodo de aprendizajees_PE
dc.subjectEstudiante de primariaes_PE
dc.titleEstilos de enseñanza y estilos de aprendizaje en estudiantes de nivel primaria de la Institución Educativa N° 62419 Santa Mercedes de Pillingue Alto Amazonas 2024es_PE
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesises_PE
thesis.degree.disciplineEducación Primariaes_PE
thesis.degree.grantorUniversidad Nacional de la Amazonía Peruana. Facultad de Ciencias de la Educación y Humanidadeses_PE
thesis.degree.nameLicenciado(a) en Educación Primariaes_PE
dc.subject.ocdehttps://purl.org/pe-repo/ocde/ford#5.03.01es_PE
renati.author.dni47838810
renati.advisor.orcidhttps://orcid.org/0000-0001-5752-8410
renati.advisor.dni05844736
renati.typehttps://purl.org/pe-repo/renati/type#tesises_PE
renati.discipline112016es_PE
renati.levelhttps://purl.org/pe-repo/renati/level#tituloProfesionales_PE
renati.jurorZapata Vasquez, Eliseo Edgardo
renati.jurorRios Ramirez, Roger Ricardo
renati.jurorSoplin Rios, Judith Alejandrina
dc.publisher.countryPEes_PE


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess