Show simple item record

dc.contributor.advisorGuzmán Cornejo, Edgar
dc.contributor.advisorChucos Calixto, Walter Luis
dc.contributor.authorIdarraga Fierro, Luis David
dc.date.accessioned2025-03-31T15:25:53Z
dc.date.available2025-03-31T15:25:53Z
dc.date.issued2024
dc.identifier.other373.19 I28 2024
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12737/11194
dc.description.abstractThis research was conducted to compare the differences and similarities in the planning and execution of English learning sessions by teachers in public and private secondary educational institutions in Iquitos in 2023. The research design employed was comparative, with mixed-source, contemporary transactional, and multivariable designs. The study included a population and sample of 64 English teachers. A valid and reliable checklist was used as a data collection tool for the review of learning sessions and classroom observation. The results obtained after the research indicate that the mean score for public educational institutions was 11.479, and 12.071 for private educational institutions; on a transformed score to a vigesimal scale, which determines that teachers who work in both types of institutions manage, on average, the planning and execution of learning sessions. Thus, the hypothesis of this research was rejected, as there are no significant differences in the planning and execution of English learning sessions by teachers in public and private secondary educational institutions in Iquitos in 2023. (p-value = 0.539 > α 0.05)en_US
dc.description.abstractSe llevó a cabo esta investigación para comparar las diferencias y semejanzas en la planificación y ejecución de sesiones de aprendizaje de profesores de inglés en instituciones educativas secundarias públicas y privadas de Iquitos 2023. El tipo de investigación fue comparativo, con diseños de fuente mixta, contemporáneo transeccional y multivariable. La investigación estuvo constituida por una población y muestra de 64 profesores del área de inglés. Se utilizó una lista de cotejo válida y confiable como herramienta de recolección de datos para la revisión de las sesiones de aprendizaje, y la observación de las clases. Los resultados obtenidos, después de realizar la investigación, evidencian que la media con respecto a las instituciones educativas públicas fue de 11,479, y 12,071 en relación con las instituciones educativas privadas; de un puntaje transformado a escala vigesimal, lo cual determina que los docentes que laboran en ambas instituciones gestionan la planificación y ejecución de sesiones de aprendizaje regularmente. De esta manera, la hipótesis de la presente investigación fue rechazada, debido a que, no existen diferencias significativas en la planificación y ejecución de sesiones de aprendizaje de profesores de inglés en instituciones educativas secundarias públicas y privadas de Iquitos 2023. (p-valor= 0,539 > α 0,05)es_PE
dc.formatapplication/pdfes_PE
dc.language.isospaes_PE
dc.publisherUniversidad Nacional de la Amazonía Peruanaes_PE
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess*
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/*
dc.subjectPlan de clasees_PE
dc.subjectPlanificación de la educaciónes_PE
dc.subjectMétodo de enseñanzaes_PE
dc.subjectAprendizajees_PE
dc.subjectIngléses_PE
dc.subjectDocente de secundariaes_PE
dc.titlePlanificación y ejecución de sesiones de aprendizaje de profesores de inglés en instituciones educativas secundarias públicas y privadas de Iquitos 2023es_PE
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesises_PE
thesis.degree.disciplineEducación Secundaria con Especialidad en Inglés y Francéses_PE
thesis.degree.grantorUniversidad Nacional de la Amazonía Peruana. Facultad de Ciencias de la Educación y Humanidadeses_PE
thesis.degree.nameLicenciado(a) en Educación Secundaria con especialidad en Inglés y Francéses_PE
dc.subject.ocdehttps://purl.org/pe-repo/ocde/ford#5.03.01es_PE
renati.author.dni002043757
renati.advisor.orcidhttps://orcid.org/0000-0002-4978-0111
renati.advisor.orcidhttps://orcid.org/0000-0001-8399-0545
renati.advisor.dni05348118
renati.advisor.dni05359833
renati.typehttps://purl.org/pe-repo/renati/type#tesises_PE
renati.discipline121996es_PE
renati.levelhttps://purl.org/pe-repo/renati/level#tituloProfesionales_PE
renati.jurorSilva Yong, Maria Esther
renati.jurorSanchez Chia, Priscilla
renati.jurorIsuiza Mozombite, Olga
dc.publisher.countryPEes_PE


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess