Show simple item record

dc.contributor.advisorChucos Calixto, Walter Luis
dc.contributor.authorSangama Lopez, Mercedes Nahomi
dc.date.accessioned2025-04-02T16:33:28Z
dc.date.available2025-04-02T16:33:28Z
dc.date.issued2024
dc.identifier.other372.112 S21 2024
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12737/11201
dc.description.abstractThe results of the research on the relationship between burn out syndrome and the job performance of teachers at the Victoria Barcia Boniffatti Early Education School in Iquitos, 2021, reveal significant findings. The population and sample consisted of 36 teachers, who were surveyed using questionnaires validated by experts. The study followed a relational, field-based, bivariate, and cross-sectional methodological design. The findings conclude a significant negative relationship between burn out syndrome and job performance. Specifically, teachers with lower levels of burn out demonstrated superior job performance. The statistical analysis, conducted using Kendall’s Tau-b coefficient (-0.167; p<0.05), confirms this negative correlation, indicating that burn out adversely affects the work efficiency of teachers.en_US
dc.description.abstractLos resultados de la investigación sobre la relación entre el síndrome de burn out y el desempeño laboral de las docentes en la institución educativa inicial Victoria Barcia Boniffatti en Iquitos, 2021, revelan hallazgos importantes. La población y muestra estuvo conformada por 36 maestras, a quienes se les aplicó una encuesta mediante cuestionarios validados por expertos. El estudio se enmarcó en un diseño metodológico relacional, de campo, bivariado y transeccional. Los resultados concluyen una relación negativa y significativa entre el síndrome de burn out y el desempeño laboral. En particular, las docentes con menores niveles de burn out presentaron un desempeño laboral superior. El análisis estadístico realizado mediante el coeficiente Tau-b de Kendall (-0,167; p<0,05) confirma esta correlación negativa, indicando que el burn out impacta de manera adversa en la eficacia laboral de las docentes.es_PE
dc.formatapplication/pdfes_PE
dc.language.isospaes_PE
dc.publisherUniversidad Nacional de la Amazonía Peruanaes_PE
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess*
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/*
dc.subjectRendimiento laborales_PE
dc.subjectSíndrome de burnoutes_PE
dc.subjectDocente de preescolares_PE
dc.titleSíndrome de burn out y desempeño laboral del docente en la Institución Inicial Victoria Barcia Boniffatti, Iquitos 2021es_PE
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesises_PE
thesis.degree.disciplineEducación Iniciales_PE
thesis.degree.grantorUniversidad Nacional de la Amazonía Peruana. Facultad de Ciencias de la Educación y Humanidadeses_PE
thesis.degree.nameLicenciado(a) en Educación Iniciales_PE
dc.subject.ocdehttps://purl.org/pe-repo/ocde/ford#5.03.01es_PE
renati.author.dni70368409
renati.advisor.orcidhttps://orcid.org/0000-0001-8399-0545
renati.advisor.dni05359833
renati.typehttps://purl.org/pe-repo/renati/type#tesises_PE
renati.discipline111016es_PE
renati.levelhttps://purl.org/pe-repo/renati/level#tituloProfesionales_PE
renati.jurorGonzales Mera, Guillermina Elisa
renati.jurorVasquez Pinedo, Gladys Marlene
renati.jurorLopez Alvarado, Linda Priscilla
dc.publisher.countryPEes_PE


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess