Show simple item record

dc.contributor.advisorZambrano Peña, Luis Nilo 
dc.contributor.authorAspajo Vásquez, José María
dc.contributor.authorTorres Campos, Yahanny Katherine
dc.date.accessioned2025-04-16T15:19:23Z
dc.date.available2025-04-16T15:19:23Z
dc.date.issued2025
dc.identifier.other371.207 A82 2025
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12737/11232
dc.description.abstractFindings are presented in relation to the study after the application of a basic preparation program to improve the management of the educational institution; the main objective was formulated to evaluate the effect of the basic preparation program to improve the management of the public educational institution. 60024 of the District of San Juan Bautista, 2023. The study is an evaluative quasi-experimental design. The population and sample consisted of 25 teachers as well as managers of the educational institution. The findings in relation to the general hypothesis have verified that the implementation of the fundamental preparation program has substantial impacts on the administration of the Public Educational Institution 60024 of the District of San Juan. The value of X2 is 13.676 and the value of p is 0.001, which is below the high level of significance of 0.05. It is concluded that the implementation of the fundamental preparation program has notable impacts on the administration of the Public Educational Institution 60024 of the District of San Juan. These effects are evident in the comparison between the admission exam and the entrance test. Dissolution of the experimental group.en_US
dc.description.abstractSe presentan hallazgos en relación al estudio tras la aplicación de un programa de preparación básica para mejorar la gestión directiva de la institución educativa, se formuló como objetivo principal Evaluar el efecto del Programa de preparación básica, para mejorar la Gestión Directiva De La Institución Educativa Pública 60024 del Distrito de San Juan Bautista, 2023. El estudio es de tipo evaluativo diseño cuasi experimental. La población y muestra constaron de 25 entre docentes, así como directivos de la institución educativa. Los hallazgos en relación a la hipótesis general han verificado que la implementación del programa de preparación fundamental tiene impactos sustanciales en la administración de la Institución Educativa Pública 60024 del Distrito de San Juan. El valor de X2 es 13,676 y el valor de p es 0,001, que está por debajo del nivel elevado de significancia de 0,05. Se concluye que la implementación del programa de preparación fundamental tiene impactos notables en la administración de la Institución Educativa Pública 60024 del Distrito de San Juan. Estos efectos son evidentes en la comparación entre el examen de admisión y la prueba de ingreso. Disolución del grupo experimental.es_PE
dc.formatapplication/pdfes_PE
dc.language.isospaes_PE
dc.publisherUniversidad Nacional de la Amazonía Peruanaes_PE
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess*
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/*
dc.subjectGestión educacionales_PE
dc.subjectCalidad de la educaciónes_PE
dc.subjectProgramas de educaciónes_PE
dc.subjectEscuelas públicases_PE
dc.titlePrograma educativo de preparación básica para mejorar la gestión directiva de la institución educativa pública 60024 San Juan Bautista 2023es_PE
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/masterThesises_PE
thesis.degree.disciplineMaestría en Educación con Mención en Gestión Educativaes_PE
thesis.degree.grantorUniversidad Nacional de la Amazonía Peruana. Escuela de Postgradoes_PE
thesis.degree.nameMaestro(a) en Educación con Mención en Gestión Educativaes_PE
dc.subject.ocdehttps://purl.org/pe-repo/ocde/ford#5.03.01es_PE
renati.author.dni41584545
renati.author.dni45288701
renati.advisor.orcidhttps://orcid.org/0000-0003-0021-9806
renati.advisor.dni05221907
renati.typehttps://purl.org/pe-repo/renati/type#trabajoDeInvestigaciones_PE
renati.discipline191027es_PE
renati.levelhttps://purl.org/pe-repo/renati/level#maestroes_PE
renati.jurorCeliz López, Teófilo
renati.jurorFlores Saavedra, Rafael
renati.jurorSima Flores Acker, Aldao
dc.publisher.countryPEes_PE


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess