Show simple item record

dc.contributor.advisorPizango Paima, Rusel Americo
dc.contributor.authorGonzales Celis, Adriana Valentina
dc.date.accessioned2025-05-05T15:21:05Z
dc.date.available2025-05-05T15:21:05Z
dc.date.issued2025
dc.identifier.otherX
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12737/11305
dc.description.abstractThe objective of this research was to determine the relationship between learning projects and the integral development of children at the Initial Educational Institution N°672 San Juan Bautista in 2024. The adopted approach was quantitative, with a non-experimental, relational research design, using a correlational cross-sectional design. The study population consisted of 48 children from the institution. For data collection, the observation technique was used, employing a guide specifically designed for this purpose, whose validity was supported by a team of experts in the field. The results obtained support the research hypothesis and show a Spearman correlation coefficient of 0,754, indicating a moderate positive relationship between the two variables. Additionally, the bilateral significance value of 0,05 demonstrates that the finding is statistically significant at the 0,05 level. In conclusion, it is established that learning projects have a significant relationship with the integral development of children at the Initial Educational Institution N°672 San Juan Bautista, allowing for the rejection of the null hypothesis.en_US
dc.description.abstractEl objetivo de esta investigación fue determinar la relación entre los proyectos de aprendizaje y el desarrollo integral de los niños en la Institución Educativa Inicial N°672 San Juan Bautista en 2024. El enfoque adoptado fue cuantitativo, con un diseño de investigación no experimental y de tipo relacional, utilizando un diseño transeccional correlacional. La población objeto de estudio estuvo constituida por 48 niños y niñas de la institución. Para la recolección de datos, se utilizó la técnica de observación, empleando una guía especialmente diseñada para este fin, cuya validez fue respaldada por un equipo de expertos en el área. Los resultados obtenidos refuerzan la hipótesis de investigación y muestran un coeficiente de proporción de Spearman de 0,754, lo que indica una relación positiva moderada entre las dos variables. Además, el valor de la significancia bilateral de 0,05 demuestra que el hallazgo es estadísticamente significativo al nivel de 0,05. En conclusión, se establece que los proyectos de aprendizaje tienen una relación significativa con el desarrollo integral de los niños en la Institución Educativa Inicial N°672 San Juan Bautista, lo que permite rechazar la hipótesis nula.es_PE
dc.formatapplication/pdfes_PE
dc.language.isospaes_PE
dc.publisherUniversidad Nacional de la Amazonía Peruanaes_PE
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess*
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/*
dc.subjectXes_PE
dc.subjectXes_PE
dc.subjectXes_PE
dc.subjectXes_PE
dc.titleProyectos de aprendizaje y el desarrollo integral de los niños de la institución educativa inicial N°672 San Juan Baustista 2024es_PE
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesises_PE
thesis.degree.disciplineEducación Iniciales_PE
thesis.degree.grantorUniversidad Nacional de la Amazonía Peruana. Facultad de Ciencias de la Educación y Humanidadeses_PE
thesis.degree.nameLicenciado(a) en Educación Iniciales_PE
dc.subject.ocdehttps://purl.org/pe-repo/ocde/ford#5.03.01es_PE
renati.author.dni73232749
renati.advisor.orcidhttps://orcid.org/0000-0003-4896-7790
renati.advisor.dni05282777
renati.typehttps://purl.org/pe-repo/renati/type#tesises_PE
renati.discipline111016es_PE
renati.levelhttps://purl.org/pe-repo/renati/level#tituloProfesionales_PE
renati.jurorVasquez Pinedo, Gladys Marlene
renati.jurorLopez Alvarado, Linda Priscilla
renati.jurorFababa Rodriguez, Maya
dc.publisher.countryPEes_PE


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess