Show simple item record

dc.contributor.advisorRios Mendoza, Silvia Raquel
dc.contributor.authorLeon Farias, Claudina
dc.date.accessioned2025-05-06T15:29:51Z
dc.date.available2025-05-06T15:29:51Z
dc.date.issued2025
dc.identifier.otherX
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12737/11308
dc.description.abstractThe purpose of this study is to determine the relationship between the application of dramatic games and socialization in the children of the Institution Educative Indicial N°386 Bellavista Callaru Caballococha, 2024. This research has a quantitative approach and is developed under a non-involved research design. experimental, correlational and transactional. The study population was made up of a total of 139 children who belong to the aforementioned institution. For data collection, the observation technique was used, using a structured observation guide as an instrument. The validity of the instrument is guaranteed through an evaluation by a group of experts with experience in the area. As a result, a Kendall's Tau-b correlation coefficient of 0.641 was obtained, indicating a moderate and significant positive relationship between the application of dramatic games and children's socialization. The bilateral significance value obtained was 0.00, which is lower than the established significance threshold (p < 0.05), confirming the statistical relevance of the relationship between both variables.en_US
dc.description.abstractEl propósito de este estudio determinar la relación entre la aplicación de los juegos dramáticos y la socialización en los niños de la Institución Educativa Inicial N°386 Bellavista Callaru Caballococha, 2024. Esta investigación tiene un enfoque cuantitativo y se desarrolla bajo un diseño de investigación no experimental, correlacional y transeccional. La población de estudio estuvo compuesta por un total de 139 niños que pertenecen a la mencionada institución. Para la recolección de datos, se utilizó la técnica de observación, empleando como instrumento una guía de observación estructurada. La validez del instrumento es garantizada mediante una evaluación por parte de un grupo de expertos con experiencia en el área. Como resultado, se obtuvo un coeficiente de correlación Tau-b de Kendall de 0.641, lo que indica una relación positiva moderada y significativa entre la aplicación de los juegos dramáticos y la socialización de los niños. El valor de significancia bilateral obtenido fue de 0.00, lo que es inferior al umbral de significancia establecido (p < 0.05), confirmando la relevancia estadística de la relación entre ambas variables.es_PE
dc.formatapplication/pdfes_PE
dc.language.isospaes_PE
dc.publisherUniversidad Nacional de la Amazonía Peruanaes_PE
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess*
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/*
dc.subjectXes_PE
dc.subjectXes_PE
dc.subjectXes_PE
dc.subjectXes_PE
dc.titleJuegos dramáticos y la socialización en niños de la institución educativa inicial N°386 Bellavista Callaru, Caballococha 2024es_PE
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesises_PE
thesis.degree.disciplineEducación Iniciales_PE
thesis.degree.grantorUniversidad Nacional de la Amazonía Peruana. Facultad de Ciencias de la Educación y Humanidadeses_PE
thesis.degree.nameLicenciado(a) en Educación Iniciales_PE
dc.subject.ocdehttps://purl.org/pe-repo/ocde/ford#5.03.01es_PE
renati.author.dni05789615
renati.advisor.orcidhttps://orcid.org/0000-0001-6235-1998
renati.advisor.dni05375366
renati.typehttps://purl.org/pe-repo/renati/type#tesises_PE
renati.discipline111016es_PE
renati.levelhttps://purl.org/pe-repo/renati/level#tituloProfesionales_PE
renati.jurorMinez Tello, Atilio Abulio
renati.jurorMera Aro, Adela Cecilia
renati.jurorPanduro Urrelo, Harver Enrique
dc.publisher.countryPEes_PE


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess