Show simple item record

dc.contributor.advisorMera Aro, Adela Cecilia 
dc.contributor.authorLeon Farias de Sampayo, Rosalbina
dc.date.accessioned2025-05-13T15:52:50Z
dc.date.available2025-05-13T15:52:50Z
dc.date.issued2025
dc.identifier.otherX
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12737/11345
dc.description.abstractThe objective of this study was to determine the relationship between children's songs and communication skills in the children of the Institución Educativa Inicial N°60761 Santa Cecilia, Caballococha, in the year 2024. It was a quantitative research of a relational nature, with a non-experimental, descriptive and correlational cross-sectional design. The population was made up of 100 children between 3, 4 and 5 years old, belonging to the aforementioned institution. For data collection, the observation technique was used, using an observation guide as an instrument. This instrument was validated by a team of experts with knowledge in the area, guaranteeing that the categories and behaviors observed were relevant and pertinent. The results showed a Spearman correlation coefficient (Rho = 0.745), indicating a high and positive relationship with a statistical significance level of 0.05. In this way, it was concluded that there is a significant positive relationship between the use of children's songs and the communication skills of the children of the Initial Educational Institution N°60761 Santa Cecilia, Caballococha, in 2024.en_US
dc.description.abstractEl objetivo de este estudio fue determinar la relación entre la canción infantil y las habilidades comunicativas en los niños de la Institución Educativa Inicial N°60761 Santa Cecilia, Caballococha, en el año 2024. Se trató de una investigación cuantitativa de naturaleza relacional, con un diseño no experimental, descriptivo y correlacional de corte transversal. La población estuvo compuesta por 100 niños de entre 3, 4 y 5 años, pertenecientes a la institución mencionada. Para la recolección de datos, se utilizó la técnica de observación, empleando una guía de observación como instrumento. Este instrumento fue validado por un equipo de expertos con conocimientos en el área, garantizando que las categorías y comportamientos observados fueran relevantes y pertinentes. Los resultados mostraron un coeficiente de correlación de Spearman (Rho = 0.745), lo que indica una relación alta y positiva con un nivel de significancia estadística de 0.05. De esta manera, se concluyó que existe una relación positiva significativa entre el uso de la canción infantil y las habilidades comunicativas de los niños de la Institución Educativa Inicial N°60761 Santa Cecilia, Caballococha, en 2024.es_PE
dc.formatapplication/pdfes_PE
dc.language.isospaes_PE
dc.publisherUniversidad Nacional de la Amazonía Peruanaes_PE
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess*
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/*
dc.subjectXes_PE
dc.subjectXes_PE
dc.subjectXes_PE
dc.subjectXes_PE
dc.titleCanción infantil y las habilidades comunicativas en niños de la institución educativa inicial N°60761 Santa Cecilia, Caballococha 2024es_PE
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesises_PE
thesis.degree.disciplineEducación Iniciales_PE
thesis.degree.grantorUniversidad Nacional de la Amazonía Peruana. Facultad de Ciencias de la Educación y Humanidadeses_PE
thesis.degree.nameLicenciado(a) en Educación Iniciales_PE
dc.subject.ocdehttps://purl.org/pe-repo/ocde/ford#5.03.01es_PE
renati.author.dni05783243
renati.advisor.orcidhttps://orcid.org/0000-0002-1990-8487
renati.advisor.dni42817890
renati.typehttps://purl.org/pe-repo/renati/type#tesises_PE
renati.discipline111016es_PE
renati.levelhttps://purl.org/pe-repo/renati/level#tituloProfesionales_PE
renati.jurorGuevara Torres, Fernando
renati.jurorOyarse Sangama, Lady Diane
renati.jurorAlvarado Icahuate, Lizeth
dc.publisher.countryPEes_PE


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess