Show simple item record

dc.contributor.advisorRios Mendoza, Silvia Raquel
dc.contributor.authorCahuasa Inuma, Ladi Rubi
dc.date.accessioned2025-05-13T15:52:52Z
dc.date.available2025-05-13T15:52:52Z
dc.date.issued2025
dc.identifier.otherX
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12737/11347
dc.description.abstractThe main objective of this research was to establish the relationship between graphic-plastic expression and creativity in children at the César Abraham Vallejo Mendoza Initial Educational Institution, Soledad, during the year 2022. A relational research approach with a non-experimental design was used. correlational transectional type. The population was made up of all children enrolled in said institution, and the census-based sample included a total of 60 children. In this study, the observation technique was used for data collection, and the instruments used were observation guides, previously validated by experts in the field. The results showed a correlation coefficient Kendall's Tau_b = 0.561, with a significance level of 𝑝 = 0.05. This allowed us to determine that the correlation between graphic-plastic expression and creativity in children was moderate and significant. It was concluded that there is a direct and significant relationship between graphic-plastic expression and creativity in the children of the César Abraham Vallejo Mendoza Initial Educational Institution, Soledad.en_US
dc.description.abstractEl objetivo principal de esta investigación fue establecer la relación entre la expresión gráfico-plástica y la creatividad en niños de la Institución Educativa Inicial César Abraham Vallejo Mendoza, Soledad, durante el año 2022. Se utilizó un enfoque de investigación relacional con un diseño no experimental, de tipo transeccional correlacional. La población estuvo conformada por todos los niños matriculados en dicha institución, y la muestra, de carácter censal, incluyó a un total de 60 niños. En este estudio, se empleó la técnica de observación para la recopilación de datos, y los instrumentos utilizados fueron guías de observación, previamente validadas por expertos en el campo. Los resultados evidenciaron un coeficiente de correlación Tau_b de Kendall = 0.561, con un nivel de significancia de 𝑝 = 0.05. Esto permitió determinar que la correlación entre la expresión gráfico-plástica y la creatividad en los niños fue moderada y significativa. Se concluyó que existe una relación directa y significativa entre la expresión gráfico-plástica y la creatividad en los niños de la Institución Educativa Inicial César Abraham Vallejo Mendoza, Soledad.es_PE
dc.formatapplication/pdfes_PE
dc.language.isospaes_PE
dc.publisherUniversidad Nacional de la Amazonía Peruanaes_PE
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess*
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/*
dc.subjectXes_PE
dc.subjectXes_PE
dc.subjectXes_PE
dc.subjectXes_PE
dc.titleExpresión gráfico plástica y su relación con la creatividad en niños de la institución educativa inicial César Abraham Vallejo Mendoza, Soledad 2022es_PE
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesises_PE
thesis.degree.disciplineEducación Iniciales_PE
thesis.degree.grantorUniversidad Nacional de la Amazonía Peruana. Facultad de Ciencias de la Educación y Humanidadeses_PE
thesis.degree.nameLicenciado(a) en Educación Iniciales_PE
dc.subject.ocdehttps://purl.org/pe-repo/ocde/ford#5.03.01es_PE
renati.author.dni48288501
renati.advisor.orcidhttps://orcid.org/0000-0001-6235-1998
renati.advisor.dni05375366
renati.typehttps://purl.org/pe-repo/renati/type#tesises_PE
renati.discipline111016es_PE
renati.levelhttps://purl.org/pe-repo/renati/level#tituloProfesionales_PE
renati.jurorVasquez Mesia, Martha Isabel
renati.jurorOyarse Sangama, Lady Diane
renati.jurorLopez Alvarado, Linda Priscilla
dc.publisher.countryPEes_PE


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess