Show simple item record

dc.contributor.advisorReátegui Paredes, Víctor Raúl
dc.contributor.authorDiaz Huacachi, Bryan Teddy
dc.date.accessioned2025-05-23T14:40:01Z
dc.date.available2025-05-23T14:40:01Z
dc.date.issued2023
dc.identifier.otherX
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12737/11381
dc.description.abstractThe objective of the research was to determine the relationship between municipal management and the quality of public services in the District Municipality of San Juan Bautista 2022. It was an applied type research, descriptive - correlational level accompanied by a non-experimental design, where it was taken a population of 127,005 citizens, obtaining as a sample only 368 people, who were surveyed through a questionnaire of questions. Therefore, the investigation concludes that the municipal management is qualified as deficient (33%), because the municipality almost never offers the opportunity to participate in the elaboration of the Municipal Development Plan, likewise, the works executed by the municipality they are almost never contemplated in the annual budget, as well as, it is almost never ready to meet all the needs of the population. On the other hand, the quality of public services is rated as poor (35%), since it was shown that the process of granting traffic licenses is poor, the spaces for participation, education and recreation are in poor condition, likewise, the serenazgo or municipal surveillance service is poor, as well as the maintenance service for parks and green areas in the district is rated as poor. Likewise, it was established that municipal management is related to the quality of public services, which has been contrasted with a significance of 0.01 and a Spearman's Rho correlation coefficient of 0.362, as it was also established that planning, organization, direction and control are significantly related to the quality of public services.en_US
dc.description.abstractLa investigación tuvo como objetivo determinar la relación entre la gestión municipal y la calidad de servicios públicos en la Municipalidad Distrital de San Juan Bautista 2022. Fue una investigación de tipo aplicada, de nivel descriptivo – correlacional acompañado de un diseño no experimental, donde se tomó una población de 127005 ciudadanos, obteniendo como muestra solo a 368 personas, quienes fueron encuestadas a través de un cuestionario de preguntas. Por lo tanto, la investigación concluye que, la gestión municipal es calificada como deficiente (33%), debido a que el municipio casi nunca ofrece la oportunidad de participar en la elaboración del Plan de Desarrollo Municipal, asimismo, las obras ejecutadas por el municipio casi nunca están contempladas en el presupuesto anual, como también, casi nunca se encuentra presto a atender todas las necesidades de la población. Por otro lado, la calidad de los servicios públicos es calificada como mala (35%), pues se evidencio que el proceso de otorgamiento de licencias de tránsito es malo, los espacios de participación, educativos y recreación se encuentran en mal estados, asimismo, el servicio de serenazgo o vigilancia municipal es mala, como también, el servicio de mantenimiento de parques y zonas verdes del distrito es calificada como mala. Asimismo, se estableció que la gestión municipal se relación con la calidad de servicios públicos, la cual se ha contrastado con una significancia de 0.01 y un coeficiente de correlación Rho de Spearman de 0.362, como también se estableció que la planeación, organización, dirección y control se relacionan significativamente con la calidad de servicios públicos.es_PE
dc.formatapplication/pdfes_PE
dc.language.isospaes_PE
dc.publisherUniversidad Nacional de la Amazonía Peruanaes_PE
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess*
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/*
dc.subjectXes_PE
dc.subjectXes_PE
dc.subjectXes_PE
dc.subjectXes_PE
dc.titleGestión municipal y calidad de servicios públicos en la Municipalidad Distrital de San Juan Bautista 2022es_PE
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/masterThesises_PE
thesis.degree.disciplineMaestría en Gestión Públicaes_PE
thesis.degree.grantorUniversidad Nacional de la Amazonía Peruana. Escuela de Postgradoes_PE
thesis.degree.nameMaestro(a) en Gestión Públicaes_PE
dc.subject.ocdehttps://purl.org/pe-repo/ocde/ford#5.06.02es_PE
renati.author.dni71981428
renati.advisor.orcidhttps://orcid.org/0000-0003-3189-4759
renati.advisor.dni05310736
renati.typehttps://purl.org/pe-repo/renati/type#tesises_PE
renati.discipline417477es_PE
renati.levelhttps://purl.org/pe-repo/renati/level#maestroes_PE
renati.jurorChumbes Huillca, Pio
renati.jurorBalbuena Hernandez, Jose Ricardo
renati.jurorTuesta Chuquipiondo, Carlos Leandro
dc.publisher.countryPEes_PE


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess