Show simple item record

dc.contributor.advisorZambrano Peña, Luis Nilo
dc.contributor.authorRuiz Gutierrez, Victor Hugo
dc.date.accessioned2025-05-27T18:22:49Z
dc.date.available2025-05-27T18:22:49Z
dc.date.issued2025
dc.identifier.other372.1337 R94 2025
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12737/11387
dc.description.abstractResults are presented in relation to the research after applying a strategy of didactic games to improve the learning of Mathematics. The question was formulated: What is the effect of educational games as a strategy in improving the mathematics learning of fifth grade primary school students at the Fe y Alegría 46 educational institution –IQUITOS 2022? The proposed hypothesis, the application of didactic games, has a significant effect on the learning of mathematics of fifth grade primary school students at the Fe y Alegría 46 educational institution -IQUITOS 2022. The objective is to determine the effect of didactic games as strategy, in improving the mathematics learning of fifth grade primary school students at the Fe y Alegría 46 educational institution IQUITOS 2022. Type of applied research, pre-experimental design, single group. 30 students made up the population and the sample. The survey method and a proficiency test were utilized, both validated by experts. Pretest findings indicate that 46.7% of students attained the introductory level, 33.3% reached the intermediate level, and 20.0% reached the advanced level. In the post-test, 13.3% of students began at the introductory level, 6.7% at the intermediate level, and 80.0% ultimately achieved proficiency in this skill. Conclusively, using didactic games as a tactic significantly impacts the mathematics learning of fifth grade students at the Fe y Alegría 46 Iquitos educational institution in the year 2022.en_US
dc.description.abstractSe presentan Los hallazgos del estudio tras aplicar una estrategia de juegos didácticos para mejorar el aprendizaje de la Matemática. Se formuló como pregunta: ¿Cuál es el efecto de los juegos didácticos como estrategia, en la mejora del aprendizaje de la matemática de los estudiantes del quinto grado de primaria de la institución educativa Fe y Alegría 46 –Iquitos 2022? la hipótesis planteada la aplicación de los juegos didácticos, tienen un efecto significativo en el aprendizaje de la matemática de los estudiantes del quinto grado de primaria de la institución educativa Fe y Alegría 46 –Iquitos 2022. El objetivo determinar el efecto de los juegos didácticos como estrategia, en la mejora del aprendizaje de la matemática de los estudiantes del quinto grado de primaria de la institución educativa Fe y Alegría 46 –Iquitos 2022. Tipo de investigación aplicada, diseño pre experimental, de un solo grupo. La población fueron 30 estudiantes, siendo la misma cantidad para la muestra, Se usó la técnica de encuesta y una prueba de desempeño, la cual fue validado por expertos. Los hallazgos de la prueba previa muestran que el 46,7% de los discentes alcanzó el nivel inicial, el 33,3% alcanzó el nivel de proceso y el 20,0% alcanzó el nivel de logro. A lo largo del post-test, un 13,3% de los estudiantes inicialmente, un 6,7% durante todo el proceso y un 80,0% finalmente alcanzaron esta habilidad. De manera concluyente, utilizar juegos didácticos como táctica impacta significativamente en el aprendizaje de matemáticas de los estudiantes de quinto grado de la institución educativa Fe y Alegría 46 Iquitos en el año 2022.es_PE
dc.formatapplication/pdfes_PE
dc.language.isospaes_PE
dc.publisherUniversidad Nacional de la Amazonía Peruanaes_PE
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess*
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/*
dc.subjectJuegos educativoses_PE
dc.subjectMétodo de aprendizajees_PE
dc.subjectMatemáticases_PE
dc.subjectAprendizaje basado en juegoses_PE
dc.subjectEstudiante de primariaes_PE
dc.titleLos juegos didácticos como estrategia en el aprendizaje de la matemática en los estudiantes del quinto grado de primaria de la institución educativa Fe y Alegría 46 Wilhelm Rossman Iquitos 2022es_PE
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/masterThesises_PE
thesis.degree.disciplineMaestría en Educación con Mención en Problemas de Aprendizajees_PE
thesis.degree.grantorUniversidad Nacional de la Amazonía Peruana. Escuela de Postgradoes_PE
thesis.degree.nameMaestro(a) en Educación con Mención en Problemas de Aprendizajees_PE
dc.subject.ocdehttps://purl.org/pe-repo/ocde/ford#5.03.01es_PE
renati.author.dni40403456
renati.advisor.orcidhttps://orcid.org/0000-0003-0021-9806
renati.advisor.dni05221907
renati.typehttps://purl.org/pe-repo/renati/type#tesises_PE
renati.discipline141027es_PE
renati.levelhttps://purl.org/pe-repo/renati/level#maestroes_PE
renati.jurorCordova Ramirez, Eleodoro
renati.jurorReyna Farje Vela, Hilda Angélica
renati.jurorPanduro Urrelo, Harvey Enrique
dc.publisher.countryPEes_PE


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess