Show simple item record

dc.contributor.advisorHernández Grández, Anunciación
dc.contributor.authorFlores Rebatta, Lizbeht Marilyn
dc.date.accessioned2025-05-30T14:23:06Z
dc.date.available2025-05-30T14:23:06Z
dc.date.issued2025
dc.identifier.other370.1534 F65 2025
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12737/11399
dc.description.abstractDiagnosing the levels of emotional regulation in sixth-grade primary school students at Educational Institution No. 60080 in the district of Ramón Castilla during the 2023 school year was the objective of this study. A quantitative-descriptive methodology was employed, involving the participation of 110 students. The results showed that the majority of students exhibited a medium level of emotional regulation (60.4%), positive reinterpretation (59.4%), and a tendency to blame others (44.4%), indicating a moderate management of their emotions and responsibilities. However, a significant percentage faced challenges in key areas: 45.3% displayed a high level of self-blame, which may impact their self-esteem, and 45.3% showed difficulty in gaining perspective, limiting their ability to contextualize situations. These findings suggest the need for targeted interventions to improve emotional regulation, encourage positive reinterpretation, and reduce tendencies toward self-blame and blaming others. Such efforts could contribute to the emotional well-being and maturity of the students.en_US
dc.description.abstractDiagnosticar los niveles de regulación emocional en los estudiantes del sexto grado de educación primaria de la Institución Educativa N° 60080 del distrito de Ramón Castilla durante el año escolar 2023, fue el propósito de estudio, para ello se recurrió a la metodología cuantitativa-descriptiva y participaron 110 educandos; dando como resultado que la mayoría de los estudiantes presenta un nivel medio en la regulación emocional (60,4%), la reinterpretación positiva (59,4%) y la tendencia a culpar a otros (44,4%), indicando una gestión moderada de sus emociones y responsabilidades. Sin embargo, un porcentaje significativo enfrenta desafíos en áreas clave: el 45,3% tiene un alto nivel de autoculpa, lo que puede afectar su autoestima, y un 45,3% muestra dificultades para ponerse en perspectiva, limitando su capacidad de contextualizar situaciones. Estos hallazgos sugieren la necesidad de intervenciones específicas para mejorar la regulación emocional, fomentar la reinterpretación positiva y reducir la tendencia a la autoculpa y la culpa hacia otros, lo que podría beneficiar el bienestar emocional y la madurez de los estudiantes.es_PE
dc.formatapplication/pdfes_PE
dc.language.isospaes_PE
dc.publisherUniversidad Nacional de la Amazonía Peruanaes_PE
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess*
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/*
dc.subjectRegulación emocionales_PE
dc.subjectEstudiante de primariaes_PE
dc.titleRegulación emocional en estudiantes del sexto grado de primaria de la institución educativa Nº 60080, Ramón Castilla 2023es_PE
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesises_PE
thesis.degree.disciplineEducación Primariaes_PE
thesis.degree.grantorUniversidad Nacional de la Amazonía Peruana. Facultad de Ciencias de la Educación y Humanidadeses_PE
thesis.degree.nameLicenciado(a) en Educación Primariaes_PE
dc.subject.ocdehttps://purl.org/pe-repo/ocde/ford#5.03.01es_PE
renati.author.dni70187058
renati.advisor.orcidhttps://orcid.org/0000-0003-4318-8771
renati.advisor.dni05222975
renati.typehttps://purl.org/pe-repo/renati/type#tesises_PE
renati.discipline112016es_PE
renati.levelhttps://purl.org/pe-repo/renati/level#tituloProfesionales_PE
renati.jurorVasquez Mesia, Martha Isabel
renati.jurorGarcia Maldonado, Rogelia Socorro
renati.jurorVasquez Matute, Sol Patricia
dc.publisher.countryPEes_PE


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess