Show simple item record

dc.contributor.advisorRios Ramirez, Roger Ricardo
dc.contributor.authorFlores Ruiz, Rosi Paquita
dc.date.accessioned2025-06-11T16:42:20Z
dc.date.available2025-06-11T16:42:20Z
dc.date.issued2025
dc.identifier.other372.13 F65 2025
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12737/11444
dc.description.abstractThe aim was to determine the relationship between learning styles and the learning achievement in the area of mathematics of the fourth grade students at the primary level of the educational institution N° 60014, of Belen, 2024. It was applied a questionnaire to 87 children. The study was descriptive – relational and not experimental. It used the non-parametric statistical test Spearman´s Rho. The resulted between visual learning styles with the resolution of quantity problems Rho = 0.511, p=< 0.05; between visual learning styles with the resolution of regularity, equivalence and change problems Rho = -0.254, p< 0.05; between auditory learning styles with the resolution of quantity problems Rho = -0.232, p< 0.05 and between kinesthetic learning styles with the resolution of shape, movement and location problems Rho = 0.254, p< 0.05. Conclusion: there is a positive and significative relationship between visual styles with the resolution of quantity problems; there is a negative and significative relationship between visual styles with the resolution of regularity, equivalence and change problems; there is a negative and significative relationship between auditory styles with the resolution of quantity problems and there is a positive and significative relationship between kinesthetic styles with resolution of shape, movement and location problemsen_US
dc.description.abstractEl objetivo fue determinar la relación entre estilos de aprendizaje visual, auditivo, kinestésico (VAK) con los logros de aprendizaje de matemática en estudiantes del cuarto grado de primaria de la Institución Educativa 60014 de Belén en el año 2024. Se aplicó un cuestionario a 87 niños. El estudio fue descriptivo-relacional y no experimental. Se empleó el coeficiente Rho de Spearman. El resultado entre el estilo visual con la resolución de problemas de cantidad fue Rho=0.511, p< 0.05; entre el aprendizaje visual con la resolución de problemas de regularidad, equivalencia y cambio Rho=-0.254, p< 0.05 y entre el aprendizaje kinestésico con la resolución de problemas de forma, movimiento y localización Rho=0.254, p< 0.05. Conclusión: existe correlación positiva significativa entre estilo visual con la resolución de problemas de cantidad; existe correlación negativa significativa entre estilo visual con la resolución de problemas de regularidad, equivalencia y cambio; existe correlación negativa significativa entre estilo auditivo con la resolución de problemas de cantidad; existe correlación positiva significativa entre estilo kinestésico con la resolución de problemas de forma, movimiento y localización.es_PE
dc.formatapplication/pdfes_PE
dc.language.isospaes_PE
dc.publisherUniversidad Nacional de la Amazonía Peruanaes_PE
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess*
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/*
dc.subjectMétodo de aprendizajees_PE
dc.subjectAprendizajees_PE
dc.subjectMatemáticases_PE
dc.subjectEstudiante de primariaes_PE
dc.titleEstilos de aprendizaje visual-auditivo-kinestésico (VAK) y su relación con los logros de aprendizaje de matemática en estudiantes del cuarto grado de primaria de la IE N° 60014 Santo Cristo de Bagazán de Belén en el año 2024es_PE
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesises_PE
thesis.degree.disciplineEducación Primariaes_PE
thesis.degree.grantorUniversidad Nacional de la Amazonía Peruana. Facultad de Ciencias de la Educación y Humanidadeses_PE
thesis.degree.nameLicenciado(a) en Educación Primariaes_PE
dc.subject.ocdehttps://purl.org/pe-repo/ocde/ford#5.03.01es_PE
renati.author.dni70368398
renati.advisor.orcidhttps://orcid.org/0000-0002-4204-0479
renati.advisor.dni05353595
renati.typehttps://purl.org/pe-repo/renati/type#tesises_PE
renati.discipline112016es_PE
renati.levelhttps://purl.org/pe-repo/renati/level#tituloProfesionales_PE
renati.jurorGarcia Maldonado, Rogelia Socorro
renati.jurorArenas Avalos, Teresa Del Carmen
renati.jurorAlvarado Icahuate, Lizeth
dc.publisher.countryPEes_PE


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess