Show simple item record

dc.contributor.advisorCastillo Canani, Víctor Arturo Jesús 
dc.contributor.authorGarces Nuñez, Marcela
dc.contributor.authorGuerreiro Macedo, Segundo Ramón
dc.date.accessioned2025-06-19T13:16:28Z
dc.date.available2025-06-19T13:16:28Z
dc.date.issued2025
dc.identifier.other353.93 G26 2025
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12737/11475
dc.description.abstractThe handling of service requests is key to meeting institutional objectives and ensuring an efficient solid waste collection service through agile communication. This quantitative, descriptive-correlational, non-experimental, cross-sectional study conducted a census survey of 60 employees from the Solid Waste Management Office of the San Juan Bautista District Municipality; the questionnaire achieved an excellent Cronbach’s alpha of 0.917. Descriptive statistics showed that 75 % rated request handling as good (22 % fair, 3 % poor) and 82 % rated waste collection as good (17 % fair, 2 % poor). The Pearson’s r coefficient was 0.0189 (p = 0.148), indicating no significant relationship and supporting H₀. It is inferred that operations function normally with tolerable delays and that the main challenge is improving human resources. Additionally, incorporating real-time tracking and reporting technologies could reduce response times and enhance transparency, and fostering inter-institutional coordination is essential to optimize resources and ensure service continuity.en_US
dc.description.abstractLa atención de requerimientos es clave para cumplir objetivos institucionales y asegurar un servicio eficiente de recojo de residuos sólidos mediante comunicación ágil. Este estudio, cuantitativo descriptivo-correlacional, no experimental y transversal, encuestó censalmente a 60 trabajadores de la Gerencia de Gestión de Residuos Sólidos de San Juan Bautista; el cuestionario tuvo un Alfa de Cronbach de 0,917. En lo descriptivo, 75 % calificó la atención de requerimientos como buena (22 % regular, 3 % malo) y 82 % valoró el recojo de residuos como bueno (17 % regular, 2 % malo). El r de Pearson fue 0,0189 (p = 0,148), sin relación significativa, aceptándose H₀. Se deduce que la gestión funciona normalmente, con demoras tolerables, y que el principal reto es mejorar el recurso humano. Además, la incorporación de herramientas tecnológicas para el seguimiento y reporte en tiempo real podría reducir los tiempos de respuesta y mejorar la transparencia, y es fundamental fomentar la coordinación interinstitucional para optimizar los recursos y garantizar la continuidad del servicio.es_PE
dc.formatapplication/pdfes_PE
dc.language.isospaes_PE
dc.publisherUniversidad Nacional de la Amazonía Peruanaes_PE
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess*
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/*
dc.subjectPlan de operacioneses_PE
dc.subjectAnálisis de necesidadeses_PE
dc.subjectResiduos sólidoses_PE
dc.subjectMunicipalidades_PE
dc.titleAtención de requerimientos y el cumplimiento del plan diario de recojo de residuos sólidos de la Municipalidad Distrital de San Juan Bautista año 2024es_PE
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/masterThesises_PE
thesis.degree.disciplineMaestría en Gestión Públicaes_PE
thesis.degree.grantorUniversidad Nacional de la Amazonía Peruana. Escuela de Postgradoes_PE
thesis.degree.nameMaestro(a) en Gestión Públicaes_PE
dc.subject.ocdehttps://purl.org/pe-repo/ocde/ford#5.06.02es_PE
renati.author.dni05344548
renati.author.dni05368025
renati.advisor.orcidhttps://orcid.org/0000-0002-2311-8031
renati.advisor.dni05372850
renati.typehttps://purl.org/pe-repo/renati/type#trabajoDeInvestigaciones_PE
renati.discipline417477es_PE
renati.levelhttps://purl.org/pe-repo/renati/level#maestroes_PE
renati.jurorPasquel Flores, Beny
renati.jurorRamirez del Aguila, José Regulo
renati.jurorSaldaña Acosta, Omar Alain
dc.publisher.countryPEes_PE


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess