Show simple item record

dc.contributor.advisorHernández Grández, Anunciación
dc.contributor.authorRamon Davila, Maria Mercedes Mery Luz
dc.date.accessioned2025-07-08T15:40:35Z
dc.date.available2025-07-08T15:40:35Z
dc.date.issued2025
dc.identifier.other373.18019 R21 2025
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12737/11553
dc.description.abstractThe study included 154 first-grade secondary school students from Entity No. 60080 in the city of Caballococha to associate reading comprehension and learning achievements in communication - 2024. Reading comprehension tests were administered, and assessment records were used to collect data for the research. Statistics were performed using the Spearman package of SPSS software, finding a high positive correlation (0.752, p = 0.000), confirming that greater reading comprehension contributes to greater learning achievements.en_US
dc.description.abstractEl estudio incluyó a 154 escolares de primer grado de secundaria de la entidad N° 60080 de la ciudad de Caballococha para asociar la comprensión lectora y los logros de aprendizaje en comunicación - 2024. Se administraron pruebas de comprensión lectora y se utilizaron registros de evaluación para recoger datos para la indagación. La estadística se efectuó con el paquete Spearman del software SPSS, encontrándose que existe correlación positiva alta (0,752, p = 0,000) y confirmando que una mayor comprensión lectora contribuye a mejores logros de aprendizaje.es_PE
dc.formatapplication/pdfes_PE
dc.language.isospaes_PE
dc.publisherUniversidad Nacional de la Amazonía Peruanaes_PE
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess*
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/*
dc.subjectCompresión lectoraes_PE
dc.subjectAprendizajees_PE
dc.subjectComunicaciónes_PE
dc.subjectEstudiante de secundariaes_PE
dc.titleComprensión lectora y logros de aprendizaje en el área de comunicación en estudiantes del primer grado de secundaria de la institución educativa N° 60080, Caballococha 2024es_PE
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesises_PE
thesis.degree.disciplineEducación Secundaria con Especialidad en Lengua y Literaturaes_PE
thesis.degree.grantorUniversidad Nacional de la Amazonía Peruana. Facultad de Ciencias de la Educación y Humanidadeses_PE
thesis.degree.nameLicenciado(a) en Educación Secundaria con especialidad en Lengua y Literaturaes_PE
dc.subject.ocdehttps://purl.org/pe-repo/ocde/ford#5.03.01es_PE
renati.author.dni47567989
renati.advisor.orcidhttps://orcid.org/0000-0003-4318-8771
renati.advisor.dni05222975
renati.typehttps://purl.org/pe-repo/renati/type#tesises_PE
renati.discipline121746es_PE
renati.levelhttps://purl.org/pe-repo/renati/level#tituloProfesionales_PE
renati.jurorBruño Mozombite, Edinzon
renati.jurorParedes Isuiza, Heydi Mariel
renati.jurorLopez Alvarado, Linda Priscilla
dc.publisher.countryPEes_PE


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess