Show simple item record

dc.contributor.advisorDíaz Pérez, Rolando
dc.contributor.authorAcosta Solano, Lady Helyn
dc.date.accessioned2025-07-15T16:46:46Z
dc.date.available2025-07-15T16:46:46Z
dc.date.issued2025
dc.identifier.other373.1334 A18 2025
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12737/11580
dc.description.abstractechnological advancements have significantly revolutionized teaching and learning, especially in basic education. In this context, the purpose of this study was to explain the influence of pedagogical factors on the use of tablets by high school students in public schools of the Bagazán network, UGEL Requena, during the year 2024. The methodology employed was explanatory in nature, with a correlational-causal and cross-sectional design. The study population consisted of 471 high school students, from which a sample of 212 subjects was selected through proportional allocation and simple randomization. The results of the analysis of variance (ANOVA) applied to the model components showed a significance value of 0.008, below the established threshold of 0.05 (0.008 < 0.05), indicating a 95% confidence level (Z = 1.96). Furthermore, a Spearman correlation coefficient of rxy = 0.332 was obtained, indicating a positive and moderate relationship. In conclusion, pedagogical factors significantly influence the use of tablets by high school students in public educational institutions of the Bagazán network, UGEL Requena, during 2024. This finding underscores the importance of considering these factors in educational strategies to maximize the impact of technology on the learning process.en_US
dc.description.abstractEl avance tecnológico ha revolucionado significativamente la enseñanza y el aprendizaje, especialmente en la educación básica regular. En este contexto, el propósito de este estudio fue explicar la influencia de los factores pedagógicos en el uso de tabletas por parte de los estudiantes de secundaria de los colegios públicos de la red Bagazán, UGEL Requena, durante el año 2024. La metodología utilizada fue de nivel explicativo, con un diseño correlacional-causal y transversal. La población de estudio estuvo conformada por 471 estudiantes de secundaria, de los cuales se seleccionó una muestra de 212 sujetos mediante asignación proporcional y aleatorización simple. Los resultados del análisis de varianza (ANOVA) aplicado a los componentes del modelo mostraron un valor de significancia de 0.008, inferior al umbral establecido de 0.05 (0.008 < 0.05), lo que indica una confianza del 95% (Z = 1.96). Asimismo, se obtuvo un coeficiente de correlación de Spearman de rxy=0.332, lo que señala una relación positiva y de magnitud media. En conclusión, los factores pedagógicos tienen una influencia significativa en la utilización de tabletas por parte de los estudiantes de secundaria en las instituciones educativas públicas de la red Bagazán, UGEL Requena, durante el año 2024. Este hallazgo subraya la importancia de considerar estos factores en las estrategias educativas para maximizar el impacto de las tecnologías en el proceso de aprendizaje.es_PE
dc.formatapplication/pdfes_PE
dc.language.isospaes_PE
dc.publisherUniversidad Nacional de la Amazonía Peruanaes_PE
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess*
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/*
dc.subjectPráctica pedagógicaes_PE
dc.subjectComputadoras de manoes_PE
dc.subjectEstudiante de secundariaes_PE
dc.titleFactores pedagógicos en el uso de tabletas en estudiantes del nivel secundario instituciones educativas públicas red Bagazán Ugel Requena 2024es_PE
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/masterThesises_PE
thesis.degree.disciplineMaestría en Educación con Mención en Gestión Educativaes_PE
thesis.degree.grantorUniversidad Nacional de la Amazonía Peruana. Escuela de Postgradoes_PE
thesis.degree.nameMaestro(a) en Educación con Mención en Gestión Educativaes_PE
dc.subject.ocdehttps://purl.org/pe-repo/ocde/ford#5.03.01es_PE
renati.author.dni42783994
renati.advisor.orcidhttps://orcid.org/ 0000-0003-4995-0392
renati.advisor.dni05394164
renati.typehttps://purl.org/pe-repo/renati/type#tesises_PE
renati.discipline191027es_PE
renati.levelhttps://purl.org/pe-repo/renati/level#maestroes_PE
renati.jurorYalta Mera, Johana Patricia
renati.jurorLópez Alvarado, Linda Priscilla
renati.jurorPanduro Urrelo, Harvey Enrique
dc.publisher.countryPEes_PE


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess