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dc.contributor.advisorBarrera Ortiz, Grecia Milagros
dc.contributor.authorTorres Tapullima, William Franchesco
dc.contributor.authorRivas Torres, Carlos Jose Alberto
dc.date.accessioned2019-11-21T17:46:02Z
dc.date.available2019-11-21T17:46:02Z
dc.date.issued2018
dc.identifier.other004.24 T73 2018
dc.identifier.urihttp://repositorio.unapiquitos.edu.pe/handle/20.500.12737/6521
dc.description.abstractResearch your objective: Determine the relationship that exists between Incident and Problem Management Processes according to ITIL V3.0 and the Quality of IT Services in the human resources office of the National University of the Peruvian Amazon 2018. the investigation belongs to the correlational descriptive type and with non-experimental research design and to the specific correlational transactional design. According to the objectives of the project, Population was determined as a unit of study: 160 users and with a sample of 57 in the human resources office of the National University of the Peruvian Amazon chosen for convenience. The survey technique was used for the data collection process and a questionnaire was used as an instrument. For the processing and analysis of data, the techniques of descriptive statistics and inferential non-parametric chi square statistics were used, using the Excel spreadsheet. To test the Research Hypothesis, the chi square statistical test was used. X^2^c =8.39 > X^2^t=3.325 and with degree of freedom (Gl =9) α =0.05%, NC = 0.95%, observando que∶ X^2^c > X^2^t showing that there is a relationship between Processes Management of Incidents and Problems according to ITIL V3.0 and the Quality of the IT Services, accepting the general hypothesis of the investigation: The Processes Management of Incidents and Problems according to ITIL V3.0 has statistically significant relation with the Quality of the Services of IT in the human resources office of the National University of the Peruvian Amazon 2018.en_US
dc.description.abstractLa investigación tu objetivo: Determinar la relación que existe entre los Procesos Gestión de Incidentes y Problemas según ITIL V3.0 y la Calidad de los Servicios de TI en la oficina de recursos humanos de la Universidad Nacional de la Amazonia Peruana 2018. la investigación pertenece al tipo descriptivo correlacional y con diseño de investigación no experimental y al diseño específico transaccional correlacional. De acuerdo a los objetivos del proyecto, se determinó como unidad de estudio a Población: 160 usuarios y con una muestra de 57 en la oficina de recursos humanos de la Universidad Nacional de la Amazonia Peruana elegidos por conveniencia. Para el procesamiento y análisis de datos se utilizó las técnicas de estadística descriptiva y estadística inferencial no paramétrica chi cuadrada, utilizando la hoja de cálculo Excel. Para contrastar la Hipótesis de la Investigación se utilizó la prueba estadística chi cuadrada se obtuvo X^2^c =8.39 > X^2^t=3.325 y con grado de libertad (Gl =9) α =0.05%, NC = 0.95%, observando que∶ X^2^c > X^2^t demostrando que existe relación entre los Procesos Gestión de Incidentes y Problemas según ITIL V3.0 y la Calidad de los Servicios de TI, aceptándose la hipótesis general de la investigación: Los Procesos Gestión de Incidentes y Problemas según ITIL V3.0 tiene relación estadísticamente significativa con la Calidad de los Servicios de TI en la oficina de recursos humanos de la Universidad Nacional de la Amazonia Peruana 2018.es_PE
dc.description.uriTesises_PE
dc.formatapplication/pdfes_PE
dc.language.isospaes_PE
dc.publisherUniversidad Nacional de la Amazonía Peruanaes_PE
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccesses_PE
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 United States*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/us/*
dc.sourceUniversidad Nacional de la Amazonía Peruanaes_PE
dc.sourceRepositorio institucional - UNAPes_PE
dc.subjectFallas de sistemas(ingeniería)es_PE
dc.subjectControl de calidad en el procesoes_PE
dc.subjectIncidenciaes_PE
dc.titleGestión de incidentes y su relación en la calidad de los servicios TI en la oficina de recursos humanos de la Universidad Nacional de la Amazonía Peruana 2018es_PE
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesises_PE
thesis.degree.disciplineIngeniería de Sistemas e Informáticaes_PE
thesis.degree.grantorUniversidad Nacional de la Amazonía Peruana. Facultad de Ingeniería de Sistemas e Informáticaes_PE
thesis.degree.levelTítulo Profesionales_PE
thesis.degree.nameIngeniero(a) de Sistemas e Informáticaes_PE
thesis.degree.programPresenciales_PE
dc.subject.ocdehttp://purl.org/pe-repo/ocde/ford#2.02.04es_PE


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