Show simple item record

dc.contributor.advisorVásquez Pinedo, Gladys Marlenees_PE
dc.contributor.authorGuevara Rodriguez de Ruiz, Gimena de los Angeleses_PE
dc.date.accessioned2022-02-16T17:43:24Z
dc.date.available2022-02-16T17:43:24Z
dc.date.issued2021
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12737/7759
dc.description.abstractThe main objective of the research was to describe the perception of initial education students about the service-learning methodology in their academic and social training at the Faculty of Education Sciences and Humanities of the National University of the Peruvian Amazon in 2020. The type of research adopted is the descriptive one whose design has been cross-sectional and field. The study population and sample consisted of 206 initial education students. The instrument used was a questionnaire previously validated by judges, and the data collection technique used was the survey. The main finding of the research has been that initial education students have a perception that the service-learning methodology is quite useful in 77.2% (159 students), less predominance of the unhelpful level (2.9%, 6 students), and somewhat useful in 19.9%, (41 students).en_US
dc.description.abstractLa investigación ha tenido como objetivo principal, describir la percepción de los estudiantes de educación inicial sobre la metodología aprendizaje servicio en su formación académica y social en la Facultad de Ciencias de la Educación y Humanidades de la Universidad Nacional de la Amazonía Peruana en el 2020. El tipo de investigación adoptado es el descriptivo cuyo diseño ha sido transversal y de campo. La población y muestra del estudio estuvo compuesta por 206 estudiantes de educación inicial. El instrumento utilizado fue un cuestionario previamente validado por juicio de jueces, y la técnica de recolección de datos utilizada ha sido la encuesta. El principal hallazgo de la investigación ha sido que los estudiantes de educación inicial tienen una percepción de que la metodología aprendizaje servicio es bastante útil en el 77,2% (159 estudiantes), menor predominio del nivel poco útil (2,9%, 6 estudiantes), y algo útil en el 19,9%, (41 estudiantes).es_PE
dc.formatapplication/pdfes_PE
dc.language.isospaes_PE
dc.publisherUniversidad Nacional de la Amazonía Peruanaes_PE
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccesses_PE
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/*
dc.subjectResponsabilidad sociales_PE
dc.subjectPrograma de enseñanzaes_PE
dc.subjectPercepciónes_PE
dc.subjectEducación superiores_PE
dc.titlePercepción sobre la metodología aprendizaje servicio en la formación académica y social en estudiantes de educación inicial en la facultad de ciencias de la educación y humanidades de la Universidad Nacional de la Amazonía Peruana 2020es_PE
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesises_PE
thesis.degree.disciplineEducación Iniciales_PE
thesis.degree.grantorUniversidad Nacional de la Amazonía Peruana. Facultad de Ciencias de la Educación y Humanidadeses_PE
thesis.degree.nameLicenciado(a) en Educación Iniciales_PE
dc.subject.ocdehttp://purl.org/pe-repo/ocde/ford#5.03.01es_PE
renati.author.dni74053308
renati.advisor.orcidhttps://orcid.org/0000-0002-8219-7761
renati.advisor.dni05279334
renati.typehttp://purl.org/pe-repo/renati/type#tesises_PE
renati.discipline111016es_PE
renati.levelhttp://purl.org/pe-repo/renati/level#tituloProfesionales_PE
renati.jurorVasquez Mesia, Martha Isabel
renati.jurorPinedo Navarro, Silvia Karina
renati.jurorCuipal Torres, Julio Segundo
dc.publisher.countryPEes_PE


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess