Aprendizaje en niños de cinco años de la I.E.I. N° 159 Niño de Jesús de Praga, Iquitos 2020
Abstract
The present research has been developed in order to establish the association that exists between service learning and resilience in five-year-old children in I.E. N ° 159 Niño Jesús de Praga, Iquitos, 2020. The type of research is relational, with a field design, cross-sectional and bivariate. The population and sample considered in the research was 140 among boys and girls from the educational institution. Observation and interview techniques and interview and observation guides were used to obtain the corresponding data. The instruments were subjected to validity and reliability tests through expert judgment. The conclusion of the research is there is a significant relationship between service learning and resilience in five-year-old children because it is observed that in 76.4% who show a high level of resilience, 62.9% show a learning level of good service. This means that the greater the capacity for resilience in the child, the greater the understanding with the service-learning methodology. Se ha desarrollado la presente investigación con la finalidad de establecer la asociación que existe entre el aprendizaje servicio y la resiliencia en niños de cinco años en la I. E.I. N°159 Niño Jesús de Praga, Iquitos, 2020. El tipo de investigación es relacional, con diseño de campo, transversal y bivariado. La población y muestra considerada en la investigación fue de 140 entre niños y niñas de la institución educativa. Se utilizaron las técnicas de observación y entrevista y guías de entrevista y observación para obtener los datos correspondientes. Los mencionados instrumentos fueron sometidos a pruebas de validez y confiablidad mediante juicio de expertos. La conclusión de la investigación es que existe relación significativa entre el aprendizaje servicio y la resiliencia en niños de cinco años porque se observa que en el 76,4% que muestran nivel de resiliencia alto, un 62,9% muestran un nivel de aprendizaje de servicio bueno. Lo que quiere decir que a mayor capacidad de resiliencia en el niño mayor compenetración con la metodología aprendizaje servicio.
Collections
- Tesis [225]