Show simple item record

dc.contributor.advisorGuzmán Cornejo, Edgar
dc.contributor.advisorJara Ibarra, Juan de Dios
dc.contributor.authorLopez Velasquez, Naysha Margot
dc.date.accessioned2022-02-23T17:20:04Z
dc.date.available2022-02-23T17:20:04Z
dc.date.issued2021
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12737/7811
dc.description.abstractThe objective of this research study was to assess the effectiveness of a learner-training program based on games to improve second grade students’ speaking skills at Rosa Agustina Donayre de Morey high school, Iquitos 2019. The research type was experimental and quasi experimental design with pre-test, post-test and control group. The population was made up by 359 students and a deterministic sample of 64 students divided into two groups: experimental group with 30 students and the control group with 34 students. The data gathering tool was a speaking performance test, validated by experts with a reliability score of 81.7% Cronbach Alpha. The post test results showed that the experimental group outperformed the control group as their mean scores were 13,64 > 10,93. Therefore, the learner-training program based on games improved significantly the population students’ speaking skills (p-value = 0,000) and its indicators: pronunciation (p-value = 0,000), fluency (p-value = 0,000), grammar (p-value = 0,000), vocabulary (p-value = 0,000) and body language (p-value = 0,011), accepting the working hypotheses.en_US
dc.description.abstractLa investigación tuvo como objetivo evaluar la eficacia del programa educativo de juegos en el mejoramiento de la expresión oral en estudiantes de segundo grado de secundaria en la Institución Educativa Rosa Agustina Donayre de Morey, Iquitos 2019. El tipo de investigación fue experimental de diseño cuasi experimental con pre-test, pos-test y grupos control. La población estuvo conformada por 359 estudiantes, con una muestra determinística de 67 estudiantes dividida en dos grupos: experimental con 34 estudiantes y control con 33 estudiantes. El principal instrumento de recolección de datos fue la prueba oral validado por expertos con confiabilidad de 81.7% de Alfa de Cronbach. Los resultados de la prueba de salida revelan que el promedio del grupo experimental fue de 13,64 y del grupo control fue 10,93. Por lo tanto, la aplicación del programa educativo de juegos mejoró significativamente la expresión oral en inglés en los estudiantes de la población de estudio (p-valor 0,000) y sus indicadores: pronunciación (p-valor 0,000), fluidez (p-valor 0,000), gramática (p-valor 0,000), vocabulario (p-valor 0,000) y lenguaje corporal (p-valor 0,011), aceptándose las hipótesis de trabajo.es_PE
dc.formatapplication/pdfes_PE
dc.language.isospaes_PE
dc.publisherUniversidad Nacional de la Amazonía Peruanaes_PE
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess*
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/*
dc.subjectProgramas de enseñanzaes_PE
dc.subjectExpresión orales_PE
dc.subjectLengua inglesaes_PE
dc.subjectEstudiante de secundariaes_PE
dc.titlePrograma educativo de juegos en el mejoramiento de la expresión oral en inglés en estudiantes de segundo grado de secundaria de la institución educativa primaria secundaria Rosa Agustina Donayre de Morey, Iquitos 2019es_PE
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesises_PE
thesis.degree.disciplineEducación Secundaria con Especialidad en Idiomas Extranjeros con mención en Inglés-Alemánes_PE
thesis.degree.grantorUniversidad Nacional de la Amazonía Peruana. Facultad de Ciencias de la Educación y Humanidadeses_PE
thesis.degree.nameLicenciado(a) en Educación Secundaria con Especialidad en Idiomas Extranjeros con mención en Inglés-Alemánes_PE
dc.subject.ocdehttp://purl.org/pe-repo/ocde/ford#5.03.01es_PE
renati.author.dni76046863
renati.advisor.orcidhttps://orcid.org/0000-0002-4978-0111
renati.advisor.orcidhttps://orcid.org/0000-0003-3151-8569
renati.advisor.dni05348118
renati.advisor.dni05397655
renati.typehttp://purl.org/pe-repo/renati/type#tesises_PE
renati.discipline121996es_PE
renati.levelhttp://purl.org/pe-repo/renati/level#tituloProfesionales_PE
renati.jurorAcuña Reyna, Oscar Ernesto
renati.jurorJarama Bardales, Rossana Angelica
renati.jurorLazo Ramirez, Lila
dc.publisher.countryPEes_PE


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess