Show simple item record

dc.contributor.advisorValencia Coral, Nélida
dc.contributor.authorYoplack Noronha, Monica Alexia
dc.date.accessioned2022-03-09T18:44:03Z
dc.date.available2022-03-09T18:44:03Z
dc.date.issued2021
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12737/7859
dc.description.abstractThe thesis was investigated in the Provincial Municipality of Maynas, Iquitos city, the purpose is to determine the perception of the sale promotion of tourist services of the Provincial Municipality of Maynas. It is a quantitative, empirical-applied, non-experimental study, it proposes alternative solutions for tourism promotion. The sample was 65 users of the Municipality. Indicators such as tourist flow, tourist promotion, tourist offer and tourist packages have been studied. It has been shown that the Municipality requires activating the tourism area to promote tourist attractions, this was demonstrated with the study hypothesis concluding that the tourist flow is low, with respect to tourism promotion it does not advertise the attractions or the tourist offer and must take a tour in the communityen_US
dc.description.abstractLa Tesis se investigó en la Municipalidad Provincial de Maynas, ciudad de Iquitos, el propósito es determinar la percepción de la promoción de venta de los servicios turísticos de la Municipalidad Provincial de Maynas. Es un estudio cuantitativo, empírico-aplicado, no experimental, se propone alternativas de solución de la promoción turística. La muestra fue de 65 personas usuarias de la Municipalidad. Se ha estudiado los indicadores como el flujo turístico, la promoción turística, la oferta turística y los paquetes turísticos. Se ha demostrado que la Municipalidad requiere activar el área de turismo para promocionar los atractivos turísticos, esto se demostró con la hipótesis de estudio concluyendo que el flujo turístico es bajo, respecto a la promoción turística no realiza publicidad de los atractivos ni de la oferta turística y debe realizar tour en la comunidades_PE
dc.formatapplication/pdfes_PE
dc.language.isospaes_PE
dc.publisherUniversidad Nacional de la Amazonía Peruanaes_PE
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess*
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/*
dc.subjectTurismoes_PE
dc.subjectPromoción del comercioes_PE
dc.subjectServicioses_PE
dc.subjectMunicipalidades_PE
dc.titlePercepción de la promoción de venta de los servicios turísticos de la municipalidad provincial de Maynas, ciudad de Iquitos, región Loreto - 2021es_PE
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesises_PE
thesis.degree.disciplineNegocios Internacionales y Turismoes_PE
thesis.degree.grantorUniversidad Nacional de la Amazonía Peruana. Facultad de Ciencias Económicas y de Negocioses_PE
thesis.degree.nameLicenciado(a) en Negocios Internacionales y Turismoes_PE
dc.subject.ocdehttp://purl.org/pe-repo/ocde/ford#5.02.04es_PE
renati.author.dni46186680
renati.advisor.orcidhttps://orcid.org/0000-0002-5371-0167
renati.advisor.dni8728997
renati.typehttp://purl.org/pe-repo/renati/type#tesises_PE
renati.discipline416126es_PE
renati.levelhttp://purl.org/pe-repo/renati/level#tituloProfesionales_PE
renati.jurorReátegui Paredes, Victor Raúl
renati.jurorRaygada Paredes, Stevs
renati.jurorLozano Rocha, Claudia Patricia
dc.publisher.countryPEes_PE


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess