Show simple item record

dc.contributor.advisorChucos Calixto, Walter Luis
dc.contributor.authorSevillano Bazan, Mayra Patricia
dc.date.accessioned2022-03-18T17:56:51Z
dc.date.available2022-03-18T17:56:51Z
dc.date.issued2021
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12737/7873
dc.description.abstractThe present study has been carried out with the purpose of describing the level of evaluation of the quality of the virtual Mooc courses carried out by the teachers of the public educational institutions of initial level of Saposoa in the San Martín region during 2021. The type of descriptive research supported by a cross-sectional, field design and attending only to a single variable was proposed as a methodology. The study population considered 23 teachers who are working in 4 educational institutions of initial level in Saposoa, the sample was census for convenience. In order to obtain the data, the survey technique and a questionnaire were used, which was previously validated by experts. The main conclusion of the study is that 4.3% of participating teachers rate the quality of the Mooc virtual courses they have received to date as a low level, 82.6% of them place it at an intermediate level and only 13.1% believe that virtual courses are at a high level.en_US
dc.description.abstractSe ha realizado el presente estudio con el propósito de describir el nivel de la evaluación de la calidad de los cursos virtuales Mooc realizados por los docentes de las instituciones educativas públicas de nivel inicial de Saposoa en la región San Martín durante el 2021. Se planteó como metodología el tipo de investigación descriptivo apoyado por un diseño transversal, de campo y atendiendo solo a una única variable. La población del estudio consideró a 23 docentes quienes están en funciones en 4 instituciones educativas de nivel inicial en Saposoa, la muestra fue censal por conveniencia. Con la finalidad de obtener los datos se utilizó la técnica de encuesta y un cuestionario, el cual fue previamente validado mediante expertos. La principal conclusión del estudio es que los docentes participantes en un 4.3% califican con bajo nivel la calidad de los cursos virtuales Mooc que han recibido hasta la fecha, un 82.6% de ellos lo ubican en nivel medio y solamente un 13,1% creen que los cursos virtuales están en alto nivel.es_PE
dc.formatapplication/pdfes_PE
dc.language.isospaes_PE
dc.publisherUniversidad Nacional de la Amazonía Peruanaes_PE
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess*
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/*
dc.subjectEnseñanza multimediaes_PE
dc.subjectEvaluación de la educaciónes_PE
dc.subjectCalidad de la enseñanzaes_PE
dc.subjectEducación de la primera infanciaes_PE
dc.subjectEscuelas públicases_PE
dc.titleEvaluación de la calidad de cursos virtuales MOOC por docentes de las instituciones educativas públicas de nivel inicial de Saposoa, San Martín 2021es_PE
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesises_PE
thesis.degree.disciplineEducación Iniciales_PE
thesis.degree.grantorUniversidad Nacional de la Amazonía Peruana. Facultad de Ciencias de la Educación y Humanidadeses_PE
thesis.degree.nameLicenciado(a) en Educación Iniciales_PE
dc.subject.ocdehttp://purl.org/pe-repo/ocde/ford#5.03.01es_PE
renati.author.dni73128866
renati.advisor.orcidhttps://orcid.org/0000-0001-8399-0545
renati.advisor.dni5359833
renati.typehttp://purl.org/pe-repo/renati/type#tesises_PE
renati.discipline111016es_PE
renati.levelhttp://purl.org/pe-repo/renati/level#tituloProfesionales_PE
renati.jurorMera Aro, Adela Cecilia
renati.jurorRios Mendoza, Silvia Raquel
renati.jurorLazo Ramirez, Lila
dc.publisher.countryPEes_PE


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess