Show simple item record

dc.contributor.advisorChucos Calixto, Walter Luises_PE
dc.contributor.authorGomez Villacrez, Beatrizes_PE
dc.contributor.authorPaima Rios de Huayta, Ericka Caroles_PE
dc.date.accessioned2022-03-25T15:46:59Z
dc.date.available2022-03-25T15:46:59Z
dc.date.issued2021
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12737/7884
dc.description.abstractThe research was carried out in the rural area of Muyuy, and its main objective was to evaluate the effect of the application of the tutorial program in the improvement of conflict management in directors of rural Educational Institutions in the district of Fernando Lores. The type of research considered was the evaluative with longitudinal, field, and experimental design with a single group, with pre-test and post-test. The population was 16 managers, and the sample was for convenience. An instrument was available for data collection, which was validated by expert judgment and its reliability was determined through a pilot test. The results show that the prevention, negotiation, and mediation dimensions of the conflict transformation improved substantially after the application of the tutorial program; giving as a final conclusion that the application of the tutorial program significantly improves conflict management in managers of rural educational institutions in Muyuy because p-value = 0.000 <? / 2 = 0.025, with which the general hypothesis of the research is verified.en_US
dc.description.abstractLa investigación se realizó en el área rural de Muyuy, y tuvo como objetivo principal evaluar el efecto de la aplicación del programa tutorial en la mejora de manejo de conflictos en directivos de las Instituciones Educativas rurales en el distrito de Fernando Lores. El tipo de investigación considerado fue el evaluativo con diseño longitudinal, de campo, y experimental con un grupo único, con pre test y post test. La población fue de 16 directivos, y la muestra fue por conveniencia. Se dispuso de un instrumento para la recolección de datos, el cual fue validada por juicio de expertos y mediante una prueba piloto se determinó su confiablidad. Los resultados muestran que las dimensiones prevención, negociación, y mediación de la transformación del conflicto, mejoraron sustancialmente luego de la aplicación del programa tutorial; dando como conclusión final que la aplicación del programa tutorial mejora significativamente el manejo de conflictos en directivos de las instituciones educativas rurales de Muyuy porque p-valor =0.000 < ?/2 = 0.025, con lo que queda comprobada la hipótesis general de la investigación.es_PE
dc.formatapplication/pdfes_PE
dc.language.isospaes_PE
dc.publisherUniversidad Nacional de la Amazonía Peruanaes_PE
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess*
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/*
dc.subjectProgramas de educaciónes_PE
dc.subjectConflictos laboraleses_PE
dc.subjectDirectoreses_PE
dc.subjectManejo de casoes_PE
dc.subjectTutoríaes_PE
dc.subjectEscuelas ruraleses_PE
dc.titlePrograma tutorial en la mejora de manejo de conflictos en directivos de las instituciones educativas rurales, Muyuy, Fernando Lores, 2019es_PE
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/masterThesises_PE
thesis.degree.disciplineMaestría en Educación con Mención en Gestión Educativaes_PE
thesis.degree.grantorUniversidad Nacional de la Amazonía Peruana. Escuela de Postgradoes_PE
thesis.degree.nameMaestro(a) en Educación con Mención en Gestión Educativaes_PE
dc.subject.ocdehttp://purl.org/pe-repo/ocde/ford#5.03.01es_PE
renati.author.dni40201268
renati.author.dni40004464
renati.advisor.orcidhttps://orcid.org/0000-0001-8399-0545
renati.advisor.dni5359833
renati.typehttp://purl.org/pe-repo/renati/type#trabajoDeInvestigaciones_PE
renati.discipline191027es_PE
renati.levelhttp://purl.org/pe-repo/renati/level#maestroes_PE
renati.jurorArévalo Vargas, Freddy Abel
renati.jurorIsuiza Mozombite, Olga
renati.jurorHuanca Ramos, Guillermo
dc.publisher.countryPEes_PE


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess