Satisfacción laboral en la Cooperativa de ahorro y crédito San José, año 2019
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Date
2021Author
Saldaña Mora, Erika Crystal
Sifuentes Pacaya, Jonathan
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The objective is to describe job satisfaction in the San José Savings and Credit Cooperative of the city of Iquitos, year 2019. The method with a descriptive level research type and a quantitative approach, with a non-experimental research design, of a descriptive cross-sectional type. The population is finite, it was made up of fifteen collaborators of the financial entity, being a non-probabilistic sampling of an intentional type. The survey technique was applied, and the questionnaire with closed questions, 12-item Likert scale, was used as an instrument for collecting the information, which had validity and reliability before being applied. The result of the descriptive analysis of the first dimension, it can be diagnosed that 33% feel very satisfied with the supervision carried out in their workplace, 53% feel satisfied, only 13% are not dissatisfied, nor satisfied with the supervision, and there is no dissatisfaction, the second dimension, it can be examined that 33% feel very satisfied with the physical environment of their workplace, 46% feel satisfied, and only 20 % are not dissatisfied, nor satisfied with the physical environment, and there is no dissatisfied one, in the last dimension it was examined that 7% feel very satisfied with the benefits received by their employer, 66% feel satisfied, and so only 13% are not dissatisfied or satisfied with the benefits received, and there is 13% very dissatisfied. We conclude that 46% feel very satisfied at work, 40% feel satisfied, only 13% are not dissatisfied or satisfied, and there is no dissatisfied employee. El objetivo es describir la satisfacción laboral en la Cooperativa de Ahorro y Crédito San José de la ciudad de Iquitos, año 2019. El método con tipo de investigación de nivel descriptivo y enfoque cuantitativo, con diseño de investigación no experimental, de tipo transversal descriptivo. La población es finita, siendo un muestreo no probabilístico de tipo intencional. Se aplicó la técnica de encuesta, y se utilizó como instrumento para el recojo de la información el cuestionario de preguntas cerradas, de escala Likert de 12 ítems, el cual tuvo validez y confiabilidad antes de ser aplicado. El resultado del análisis descriptivo de la primera dimensión, se puede diagnosticar que el 33%, se siente muy satisfecho con la supervisiòn que se realiza en su centro de trabajo, el 53% se siente satisfecho, tan solo el 13% no esta insatisfecho, ni satisfecho con la supervisiòn, y no existe ningun insatisfecho, la segunda dimensión, se puede examinar que el 33%, se siente muy satisfecho con el ambiente fisico de su centro de trabajo, el 46% se siente satisfecho, y tan solo el 20% no esta insatisfecho, ni satisfecho con el ambiente fisico, y no existe ningun insatisfecho, en la ultima dimensiòn se examino que el 7%, se siente muy satisfecho con las prestaciones recibidas por su empleador, el 66% se siente satisfecho, y tan solo el 13% no esta insatisfecho, ni satisfecho con las prestaciones recibidas, y existe un 13% muy insatisfecho. Concluimos que que el 46% se siente muy satisfecho laboralmente, el 40% se siente satisfecho, tan solo el 13% no esta insatisfecho, ni satisfecho, y no existe ningun colaborador insatisfecho.