Conocimientos e importancia en normas internacionales de educación contable en los estudiantes de la escuela profesional de contabilidad, UNAP, 2021
Abstract
Accounting with its international harmonization process is eager for pros who have professional characteristics that allow optimal development in the current context represents an important factor in the training process of accounting professionals that allows optimal standardization of criteria and a strengthened accounting training , which motivated the development of this research in which the level of knowledge and importance in international accounting education standards was identified in the students of the Professional Accounting School, for which a descriptive study with a cross-sectional design was planned. non-experimental, whose population was made up of 405 university students, determining that currently 8 international accounting education standards are in force, that the level of knowledge in international educational standards is low in this study group, that more than 50% of students desc The content is known or the aforementioned standards have been reviewed at least once, in the same way it is identified that the participating students perceive a high importance in the implementation, adaptation of study plans, socialization and training of international regulations on accounting education. La contabilidad con su proceso de armonización internacional es ávida de profesionales pros que cuenten con características profesionales que permitan un desarrollo óptimo en el contexto actual representa un factor importante el proceso de formación de profesionales contables que permita una óptima homogenización de criterios y una fortalecida formación contable, lo que motivo a desarrollar la presente investigación en la cual se identificó el nivel de conocimientos e importancia en normas internacionales de educación contable en los estudiantes de la Escuela profesional de Contabilidad, para lo cual se planeó un estudio de tipo descriptivo y de diseño transversal no experimental, cuya población estuvo conformada por 405 estudiantes universitarios, determinando que en la actualidad se encuentran vigentes 8 normas internacionales de educación contable, que el nivel de conocimientos en normas educativas internacionales es bajo en este grupo de estudio, que más del 50% de estudiantes desconoce el contenido o a revisado al menos en una oportunidad las mencionadas normas, de igual manera se identifica que los estudiantes participantes perciben una alta importancia en la implementación, adecuación de planes de estudio, socialización y capacitación de la normativa internacional en materia educativa contable.
Collections
- Tesis [299]