Caracterización del usuario pasajero del servicio turístico terrestre Iquitos - Nauta, período 2019
View/ Open
Date
2021Author
Garcia Garcia, Angel Lot
Santillan Vela, Nora Margarita
Metadata
Show full item recordAbstract
The present research work aims to describe the characteristics of the passenger user of the tourist transport service Iquitos – Nauta, 2019 period. Used primary and secondary data collection, analysis and use of descriptive statistics. This research is a non-experimental-transversal type. Non-experimental, because the study variables do not undergo any modification, and transversal, because only events occurring in a period of time are described. The results show the characteristics of the passenger user, more than half with female presence (53.2%), the marital status of singles reaches 74%. The 54.5 % of users earn income above the living minimum, the highest consumption segment has a young face, 35.1% are between the ages of 30 to 36 years. The speed at 36.3% is the main factor to make the decision to use tourist transport, good security in 59.7%, the good service received in 54.5%, vehicles in good working order in 49.3%.
Obtaining as a result that tourism is the central motive of the trip in a greater percentage 41.6% for the passengers customers. El presente trabajo de investigación tiene como objetivo describir las características del usuario pasajero del servicio turístico de transporte Iquitos - Nauta, periodo 2019. Utilizó la recolección de datos primarios y secundarios, análisis y uso de la estadística descriptiva. Investigación de tipo no experimental-transversal. No experimental, porque las variables de estudio no sufren alguna modificación, y transversal, porque sólo se describen hechos ocurridos en un periodo de tiempo. Los resultados muestran las características del usuario pasajero, más de la mitad con presencia femenina (53.2%), el estado civil de solteros alcanza un 74%. El 54,5% de usuarios perciben ingresos por encima del mínimo vital, el segmento de mayor consumo tiene un rostro joven, 35.1% se encuentran entre las edades de 30 a 36 años. La rapidez en 36.3% es el factor principal para tomar la decisión de usar el transporte turístico, buena seguridad en 59.7%, el buen servicio recibido en 54.5%, vehículos en buen estado de funcionamiento en 49.3%. Obteniendo como resultado que el turismo es el motivo central del viaje en un mayor porcentaje 41.6% para los clientes pasajeros.
Collections
- Tesis [162]