Show simple item record

dc.contributor.advisorGuzmán Cornejo, Edgar
dc.contributor.authorChumbe Pacaya, Jogger Paul
dc.date.accessioned2022-05-25T17:16:13Z
dc.date.available2022-05-25T17:16:13Z
dc.date.issued2022
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12737/8029
dc.description.abstractThe aim of this research study was to describe the students’ level of satisfaction about remote learning at the National University of the Peruvian Amazon, Iquitos 2020. The research was descriptive in type with field study, contemporary transectional and univariate designs. The study population consisted of 1,824 students with a randomized stratified sample of 317 with proportional affixation. The data collection tool was a valid and reliable Likert scale. Results show that the highest category of remote learning satisfaction was “moderately satisfied” with 58.4%. Similar results were obtained in its dimensions: Remote learning-teaching infrastructure: 54.9% moderately satisfied, LMS and online teaching tools skills: 54.6% moderately satisfied, online learning-teaching methodologies: 55.2% satisfied, and of learning assessment: 43.2% moderately satisfied. In conclusion, most students in the study population were moderately satisfied to emergency remote learning at the university.en_US
dc.description.abstractEl objetivo de la investigación fue describir el nivel de satisfacción del aprendizaje remoto en estudiantes de la Universidad Nacional de la Amazonía Peruana, Iquitos 2020. La presente investigación fue de tipo descriptivo, con diseño de campo, transeccional contemporáneo y univariable. La población de estudio estuvo conformada por 1,824 estudiantes, con una muestra estratificada con afijación proporcional de 317. El instrumento de recolección de datos fue un cuestionario con escala Likert válido y confiable. El resultado muestra que la categoría mayor de la satisfacción del aprendizaje remoto fue “medianamente satisfecho” con el 58,4%. En las dimensiones se obtuvieron resultados similares: en “Infraestructura de aprendizaje-enseñanza remoto” se obtuvo la categoría mayor “medianamente satisfecho” con el 54,9%, “manejo de las plataformas y sus herramientas de enseñanza remota”, el 54,6% estuvieron medianamente satisfecho, “metodologías aprendizaje-enseñanza remota”, el 55,2% estuvieron satisfecho y “evaluación de los aprendizajes remotos”, el 43,2% estuvieron medianamente satisfecho. En conclusión, la mayoría de los estudiantes de la población de estudio estuvieron medianamente satisfechos con respecto al aprendizaje remoto de emergencia.es_PE
dc.formatapplication/pdfes_PE
dc.language.isospaes_PE
dc.publisherUniversidad Nacional de la Amazonía Peruanaes_PE
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess*
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/*
dc.subjectAprendizaje en líneaes_PE
dc.subjectEstudiantes universitarioses_PE
dc.subjectSatisfacción personales_PE
dc.titleNivel de satisfacción del aprendizaje remoto en estudiantes de la Universidad Nacional de la Amazonía Peruana, Iquitos 2020es_PE
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesises_PE
thesis.degree.disciplineEducación Secundaria con Especialidad en Idiomas Extranjeros con mención en Inglés-Francéses_PE
thesis.degree.grantorUniversidad Nacional de la Amazonía Peruana. Facultad de Ciencias de la Educación y Humanidadeses_PE
thesis.degree.nameLicenciado(a) en Educación Secundaria con Especialidad en Idiomas Extranjeros con mención en Inglés-Francéses_PE
dc.subject.ocdehttps://purl.org/pe-repo/ocde/ford#5.03.01es_PE
renati.author.dni45563057
renati.advisor.orcidhttps://orcid.org/0000-0002-4978-0111
renati.advisor.dni05348118
renati.typehttps://purl.org/pe-repo/renati/type#tesises_PE
renati.discipline121996es_PE
renati.levelhttps://purl.org/pe-repo/renati/level#tituloProfesionales_PE
renati.jurorMinez Tello, Atilio Abulio
renati.jurorMacedo Grandez, Mary Ruth
renati.jurorCastro Perez, Janny Selena
dc.publisher.countryPEes_PE


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess