Show simple item record

dc.contributor.advisorGuzmán Cornejo, Edgar
dc.contributor.advisorJara Ibarra, Juan de Dios
dc.contributor.authorCárdenas Paredes, Marissa Colette
dc.date.accessioned2022-06-28T14:34:37Z
dc.date.available2022-06-28T14:34:37Z
dc.date.issued2021
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12737/8124
dc.description.abstractThe aim of this research study was to assess the effectiveness of a learner training program based on interactive games to improve fourth year students’ English-speaking skills at Aplicación UNAP Secondary School, San Juan Bautista 2019. The type of research was evaluative and field study, contemporary transectional, univariate and quasi-experimental designs with pretest, posttest and control group. The population was made up by 92 students and a deterministic sample of 64, divided into the experimental group (4th A, 32 learners) and the control group (4th B, 32 learners). The results of the posttest show that the experimental group outperformed the control group as their mean scores were higher (13,56 > 10,62) in English speaking. The same happened in its indicators: Fluency (14,15 > 11,71), grammar (13,45 > 11,12), pronunciation (13,87 > 10,21), vocabulary (13,65 > 10,65), body language (14,81 > 11,46). In conclusion, the results of the U test of Mann-Whitney for independent samples showed that the learner training program based on interactive games improves significantly the population students’ English-speaking skills, as p-value = 0.000 < ? = 0.05, accepting the working hypothesis.en_US
dc.description.abstractEl objetivo del presente estudio fue evaluar el efecto del programa educativo de juegos interactivos para el mejoramiento de la expresión oral en inglés en estudiantes de cuarto de secundaria en la Institución Educativa Aplicación UNAP, San Juan Bautista 2019. La investigación fue de tipo evaluativa con diseño de campo, contemporáneo transeccional, univariable y cuasi-experimental, con pre test, post test y grupo control. La población estuvo conformada por 96 estudiantes y la muestra determinística fue de 64, divididos en grupo experimental (4° A, 32 estudiantes) y el grupo control (4° B, 32 estudiantes). Los resultados del post test, muestran que el grupo experimental superó en promedio al grupo control en la comunicación oral en inglés (13,56 > 10,62), así como en los indicadores: Fluidez (14,15 > 11,71), gramática (13,45 > 11,12), pronunciación (13,87 > 10,21), vocabulario (13,65 > 10,65), lenguaje corporal (14,81 > 11,46). En conclusión, los resultados de la prueba U de Mann-Whitney para muestras independientes demostraron que el programa educativo de juegos interactivos mejora significativamente la expresión oral en inglés en la población de estudio, porque p-valor = 0.000 < ? = 0.05, aceptándose la hipótesis de trabajo.es_PE
dc.formatapplication/pdfes_PE
dc.language.isospaes_PE
dc.publisherUniversidad Nacional de la Amazonía Peruanaes_PE
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess*
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/*
dc.subjectExpresión orales_PE
dc.subjectIngléses_PE
dc.subjectJuego educativoes_PE
dc.subjectEstudiante de secundariaes_PE
dc.titlePrograma educativo de juegos interactivos para mejorar la expresión oral en inglés en estudiantes de cuarto grado de secundaria en la institución educativa Aplicación UNAP, San Juan Bautista 2019es_PE
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesises_PE
thesis.degree.disciplineEducación Secundaria con Especialidad en Idiomas Extranjeros con mención en Inglés-Portuguéses_PE
thesis.degree.grantorUniversidad Nacional de la Amazonía Peruana. Facultad de Ciencias de la Educación y Humanidadeses_PE
thesis.degree.nameLicenciado(a) en Educación Secundaria con Especialidad en Idiomas Extranjeros con mención en Inglés-Portuguéses_PE
dc.subject.ocdehttps://purl.org/pe-repo/ocde/ford#5.03.01es_PE
renati.author.dni47214507
renati.advisor.orcidhttps://orcid.org/0000-0002-4978-0111
renati.advisor.orcidhttps://orcid.org/0000-0003-3151-8569
renati.advisor.dni05348118
renati.advisor.dni05397655
renati.typehttps://purl.org/pe-repo/renati/type#tesises_PE
renati.discipline121996es_PE
renati.levelhttps://purl.org/pe-repo/renati/level#tituloProfesionales_PE
renati.jurorAcuña Reyna, Oscar Ernesto
renati.jurorDel Aguila Rios, Barry
renati.jurorRios Soria, Julio Vo
dc.publisher.countryPEes_PE


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess