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dc.contributor.advisorMera Ramírez, Jorge Luis
dc.contributor.authorMorey Mauro, Francisco Jose
dc.date.accessioned2022-06-28T14:34:37Z
dc.date.available2022-06-28T14:34:37Z
dc.date.issued2021
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12737/8127
dc.description.abstractThe general objective of this research is to determine the relationship between professional skills and quality of service in the company Aqua Expeditions SAC, 2020. In this descriptive and correlational study, of non-experimental design, a sample of 319 people has been taken out of a population of 2 357 clients. For this purpose, the survey technique and the questionnaire have been the data collection instruments. As a final deduction from this work, it can be stated that the collaborators demonstrate skills for the development of their work, such as the skills for planning and organizing their daily tasks regarding the functions of their position. In the same way, each of them shows to be responsible with the assigned functions, also demonstrating the ability to be creative; and on its own initiative, satisfy the needs and requirements of the client. The quality of the service is good, since the company has technological equipment. The presentation of the staff, properly uniformed, is consistent with the functions and interpersonal relationships that they maintain on a daily basis. In addition, the staff shows professionalism and interest in the satisfaction of the tourist, of the company and how to function in these. Finally, it is determined that there is a relationship between professional skills and quality of service in the company Aqua Expeditions SAC, in 2020, a decision that has been contrasted through a significance of 0.000 and corroborated a correlation coefficient of 0.711 the which is moderate positive.en_US
dc.description.abstractLa presente investigación tiene como objetivo general determinar la relación entre las habilidades profesionales y la calidad de servicio en la empresa Aqua Expeditions SAC, 2020. En este estudio de tipo descriptivo y correlacional, de diseño no experimental, se ha tomado una muestra de 319 personas de una población de 2 357 clientes. Para este propósito, la técnica de la encuesta y el cuestionario han sido los instrumentos de recolección de datos. Como deducción final de este trabajo puede afirmarse que los colaboradores demuestran habilidades para el desarrollo de su trabajo, como son las habilidades para el planeamiento y organización de sus tareas diarias respecto a las funciones de su puesto. Del mismo modo, cada uno de ellos demuestra ser responsable con las funciones asignadas, demostrando además la habilidad para ser creativo; y por iniciativa propia, satisfacer las necesidades y requerimientos del cliente. La calidad del servicio es buena, ya que la empresa cuenta con equipamiento tecnológico. La presentación del personal, correctamente uniformado, va acorde con las funciones y relaciones interpersonales que diariamente mantiene. Además el personal muestra profesionalismo e interés por la satisfacción del turista de cada área de la empresa y de cómo desenvolverse en estas. Por último, se determina que existe relación entre las habilidades profesionales y la calidad de servicio en la empresa Aqua Expeditions SAC, en el año 2020.es_PE
dc.formatapplication/pdfes_PE
dc.language.isospaes_PE
dc.publisherUniversidad Nacional de la Amazonía Peruanaes_PE
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess*
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/*
dc.subjectControl de calidades_PE
dc.subjectRelaciones interpersonaleses_PE
dc.subjectPersonal profesionales_PE
dc.titleHabilidades profesionales y calidad de servicios en la empresa Aqua Expeditions SAC, 2020es_PE
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesises_PE
thesis.degree.disciplineAdministraciónes_PE
thesis.degree.grantorUniversidad Nacional de la Amazonía Peruana. Facultad de Ciencias Económicas y de Negocioses_PE
thesis.degree.nameLicenciado(a) en Administraciónes_PE
dc.subject.ocdehttps://purl.org/pe-repo/ocde/ford#5.02.04es_PE
renati.author.dni5394266
renati.advisor.orcidhttps://orcid.org/0000-0003-3095-705X
renati.advisor.dni5243981
renati.typehttps://purl.org/pe-repo/renati/type#tesises_PE
renati.discipline413016es_PE
renati.levelhttps://purl.org/pe-repo/renati/level#tituloProfesionales_PE
renati.jurorReátegui Paredes, Víctor Raúl
renati.jurorGarcia Brabaran, Marlo César
renati.jurorCastillo Canani, Victor Arturo
dc.publisher.countryPEes_PE


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