Análisis y mejora en la gestión administrativa de la escuela de postgrado "José Torres Vásquez" año 2021
Abstract
This thesis seeks to analyze the improvement of administrative management at the "José Torres Vásquez" Postgraduate School, year 2021, through the digitalization and systematization of administrative, academic and economic processes, taking as a sample all documentation managed virtually, in what refers to the time of attention to requests for records and certificates, attention to registration of grades and academic acts, as well as the improvement of management and administration of income and expenses. With this objective, the present Quantitative, Correlational level and Non-Experimental design investigation was carried out, determining that the highest concentration made to users was 30% for the attention of records and certificates in 7 working days later, 23% for the attention of registration of Notes and Academic Acts in 12 business days, 40% of the users were attended in 1 business day as a management improvement and 43% were attended in 3 business days in the administration of income and expenses. Concluding in the rejection of the general hypothesis, since the comprehensive system did not improve the administrative management of the "José Torres Vásquez" Graduate School, year 2021; due to the fact that the greater concentration of attention comprises more days, also rejecting specific hypothesis 1, since virtualization did not reduce collection times at the "José Torres Vásquez" Postgraduate School, year 2021; due to the fact that only 25% of the users were attended in 1 business day after their request and finally the specific hypothesis 2 is accepted, since virtualization reduced the academic registration times in the "José Torres Vásquez" Postgraduate School, year 2021; because the highest concentration of 23% were attended in 12 business days. La presente tesis busca analizar la mejora de la gestión administrativa en la Escuela de Postgrado “José Torres Vásquez”, año 2021, a través de la digitalización y sistematización de los procesos administrativos, académicos y económicos, teniendo como muestra toda documentación gestionada virtualmente, en lo referido al tiempo de atención de solicitudes de constancias y certificados, atención de registro de notas y actos académicos, así como la mejora de gestión y la administración de ingresos y egresos. Con este objetivo, se ejecutó la presente investigación de tipo Cuantitativa, nivel Correlacional y de diseño No Experimental, determinándose que la mayor concentración efectuada a los usuarios fue de un 30% para la atención de constancias y certificados en 7 días hábiles posteriores , 23% para la atención de registro de Notas y Actos Académicos en 12 días hábiles posteriores, 40% de los usuarios fueron atendidos en 1 día hábil como mejora de gestión y el 43% fueron atendidos en 3 días hábiles en la aadministración de ingresos y egresos. Concluyéndose en el rechazo de v la hipótesis general, pues el sistema integral no mejoro la gestión administrativa de la Escuela de Postgrado “José Torres Vásquez”, año 2021; debido a que la mayor concentración de atención comprende más días, rechazándose también la hipótesis específica 1, pues la virtualización no redujo los tiempos de recaudación en la Escuela de Postgrado “José Torres Vásquez”, año 2021; debido a que solo el 25% de los usuarios fueron atendidos en 1 día hábil posterior a su requerimiento y finalmente se acepta la hipótesis especifica 2, pues la virtualización redujo los tiempos de registro académico en la Escuela de Postgrado “José Torres Vásquez”, año 2021; debido a que la mayor concentración del 23% fueron atendidas en 12 días hábiles.
Collections
- Tesis [122]