Show simple item record

dc.contributor.advisorZumaeta Vásquez, Carlos Hernán
dc.contributor.authorTorres Bartra, Anderson
dc.date.accessioned2022-07-07T18:29:36Z
dc.date.available2022-07-07T18:29:36Z
dc.date.issued2022
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12737/8147
dc.description.abstractThe objective of this study was to determine the relationship between administrative management and the quality of the administrative processes of the Local Educational Management Unit of Ucayali-Contamana, year 2019, as it was a descriptive correlational research and non-experimental design, since it was took 50 workers as the population and sample, to whom a survey and a questionnaire were applied as an instrument respectively, obtaining as results that the administrative management of the UGEL of Ucayali-Contamana is deficient (37%), this due to the fact that the workers They consider that the director almost never has the capacity to make decisions regarding the objectives, also, they pointed out that he almost never efficiently fulfills his responsibilities. On the other hand, At the same time, it is possible to determine that the quality of the administrative processes in said institution is bad (40%), this due to the fact that the procedure to request the rectification of evaluation records and official payrolls is regular, however, the procedure for the approval of supplementary credit is bad as well as the procedure for granting the UGEL pass presents problems and finally the administrative procedure followed in compliance with the judicial sentence is bad. Finally, it was concluded that administrative management is significantly related to the quality of the administrative processes of the UGEL of Ucayali-Contamana, in 2019; This has been contrasted with the bilateral significance of 0.000 and a positive and considerable correlation coefficient (Spearman's Rho) of 0.813.en_US
dc.description.abstractEl presente estudio tuvo como objetivo determinar la relación entre la gestión administrativa y la calidad de los procesos administrativos de la Unidad de Gestión Educativa Local de Ucayali-Contamana, año 2019, pues fue una investigación de tipo descriptiva correlacional y diseño no experimental, pues se tomó a 50 trabajadores como población y muestra, a quienes se les aplico una encuesta y un cuestionario como instrumento respectivamente, obteniendo como resultados que la gestión administrativa de la UGEL de Ucayali-Contamana es deficiente (37%), esto debido a que los trabajadores consideran que el director casi nunca tiene la capacidad de tomar decisiones en cuento a los objetivos, asimismo, señalaron que casi nunca cumple eficientemente con sus responsabilidades. Por otra parte, Al mismo tiempo, se logra determinar que la calidad de los procesos administrativos en dicha institución es mala (40%), esto debido que el procedimiento para solicitar la rectificación de actas de evaluación y nóminas oficiales es regular, sin embargo, el procedimiento para la aprobación de crédito suplementario es malo como también el procedimiento para otorgar el pase de UGEL presenta problemas y finalmente el procedimiento administrativo que se sigue en el cumplimiento de sentencia judicial es malo. Finalmente se concluyó que la gestión administrativa se relaciona significativamente con la calidad de los procesos administrativos de la UGEL de Ucayali-Contamana, en el año 2019; ello se ha contrastado con la significancia bilateral de 0,000 y un coeficiente de correlación (Rho de Spearman) positiva y considerable de 0,813.es_PE
dc.formatapplication/pdfes_PE
dc.language.isospaes_PE
dc.publisherUniversidad Nacional de la Amazonía Peruanaes_PE
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess*
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/*
dc.subjectGestión administrativaes_PE
dc.subjectEficiencia organizacionales_PE
dc.subjectGobiernos localeses_PE
dc.titleGestión administrativa y su relación con la calidad de los procesos administrativos de la unidad de gestión administrativa de gestión educativa local de Ucayali-Contamana año 2019es_PE
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/masterThesises_PE
thesis.degree.disciplineMaestría en Gestión Públicaes_PE
thesis.degree.grantorUniversidad Nacional de la Amazonía Peruana. Escuela de Postgradoes_PE
thesis.degree.nameMaestro(a) en Gestión Públicaes_PE
dc.subject.ocdehttps://purl.org/pe-repo/ocde/ford#5.06.02es_PE
renati.author.dni6801648
renati.advisor.orcidhttps://orcid.org/0000-0001-9719-5905
renati.advisor.dni5286865
renati.typehttps://purl.org/pe-repo/renati/type#tesises_PE
renati.discipline417477es_PE
renati.levelhttps://purl.org/pe-repo/renati/level#maestroes_PE
renati.jurorPasquel Flores, Beny
renati.jurorReátegui Paredes, Víctor Raúl
renati.jurorBalbuena Hernández, José Ricardo
dc.publisher.countryPEes_PE


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess