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dc.contributor.advisorAlvarado Arbildo, Gilbert Roland
dc.contributor.authorLozano Bazan, Bruno Anderson
dc.contributor.authorVillacorta Vasquez, Victor Manuel
dc.date.accessioned2022-07-13T17:23:07Z
dc.date.available2022-07-13T17:23:07Z
dc.date.issued2022
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12737/8169
dc.description.abstractThe objective of this research was to analyze the influence of the quality of service on sales in the Credivargas store in the city of Iquitos 2021, the type of descriptive - correlational, non-experimental and cross-sectional research was used, the population is made up of 340 customers of the Credivargas store in the city of Iquitos, the survey was carried out on a sample of 99 clients of the company, a Pearson correlation value equal to 0.739 was obtained as a result, which indicates a significant and positive correlation of high degree, the value of sigma (two-sided) is 0.000; applying the decision rule, comparing the p-value calculated from the data with the theoretical p-value from Table = 0.05. If the calculated p-value is greater than or equal to 0.05, Ho will be accepted. But, if the calculated p-value is less than 0.05, Ha will be accepted. According to the value obtained, we confirm that the alternative hypothesis is accepted and the null hypothesis is rejected. Then, it is concluded that the quality of service positively influences sales in the Credivargas store in the city of Iquitos 2021.en_US
dc.description.abstractEsta investigación tuvo como objetivo analizar la influencia de la calidad del servicio en las ventas en tienda Credivargas de la ciudad de Iquitos 2021, se empleó el tipo de investigación descriptivo - correlacional, no experimental y transversal, la población está conformada por 340 clientes de la tienda Credivargas de la ciudad de Iquitos, se realizó la encuesta a una muestra de 99 clientes de la empresa, se obtuvo como resultado un valor de correlación de Pearson igual a 0,739 lo cual indica una correlación significativa y positiva de grado alta, el valor de sigma (bilateral) es de 0,000; aplicando la regla de decisión, comparando el Valor p calculado de la data con el Valor p teórico de Cuadro = 0.05. Si el Valor p calculado es mayor o igual a 0.05, se Aceptará Ho. Pero, si el Valor p calculado menor a 0.05, se Aceptará Ha. De acuerdo al valor obtenido, confirmamos que se acepta la hipótesis alterna y se rechaza la hipótesis nula. Entonces, se concluye que la calidad de servicio influye positivamente en las ventas en tienda Credivargas de la ciudad de Iquitos 2021.es_PE
dc.formatapplication/pdfes_PE
dc.language.isospaes_PE
dc.publisherUniversidad Nacional de la Amazonía Peruanaes_PE
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess*
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/*
dc.subjectVentases_PE
dc.subjectCalidad de la atenciónes_PE
dc.subjectSatisfacción del consumidores_PE
dc.titleCalidad de servicio y su influencia en las ventas en tienda Credivargas de la ciudad de Iquitos 2021es_PE
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesises_PE
thesis.degree.disciplineAdministraciónes_PE
thesis.degree.grantorUniversidad Nacional de la Amazonía Peruana. Facultad de Ciencias Económicas y de Negocioses_PE
thesis.degree.nameLicenciado(a) en Administraciónes_PE
dc.subject.ocdehttps://purl.org/pe-repo/ocde/ford#5.02.04es_PE
renati.author.dni46680296
renati.author.dni46785388
renati.advisor.orcidhttps://orcid.org/0000-0001-8593-9022
renati.advisor.dni5226218
renati.typehttps://purl.org/pe-repo/renati/type#tesises_PE
renati.discipline413016es_PE
renati.levelhttps://purl.org/pe-repo/renati/level#tituloProfesionales_PE
renati.jurorRodriguez Salvador, Valdemar Rosario
renati.jurorMeléndez Guerrero, Emilio
renati.jurorAguilar Ramirez, Dionicio
dc.publisher.countryPEes_PE


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