Show simple item record

dc.contributor.advisorChucos Calixto, Walter Luis
dc.contributor.authorRios Pinedo, Judith Milagros
dc.date.accessioned2022-07-15T16:28:54Z
dc.date.available2022-07-15T16:28:54Z
dc.date.issued2022
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12737/8171
dc.description.abstractRelate tax education and citizenship education in five-year-old children at the initial level in the Initial Educational Institution C.J Nº160 My first apprenticeship in the city of Caballo Cocha in 2021, was the main objective of this research. As a research methodology, the type of relational research was applied, with a non-experimental, field, bivariate and cross-sectional design. The study population consisted of 87 children from the educational institution who were also part of the sample because all of them were considered. To obtain the data, the observation technique and two observation guides were used, which were validated by expert judgment. It is concluded that there is a direct and moderate association between citizenship education and tax education and that most five-year-old children 67.8% show regular citizenship education and tax education, low citizenship education and tax education in 14.9%. and good citizen training and tax education in 17.2%.en_US
dc.description.abstractRelacionar la educación tributaria y la formación ciudadana en niños de cinco años del nivel inicial en de la Institución Educativa Inicial C.J Nº160 Mi primer aprendizaje de la ciudad de Caballo Cocha en el 2021, fue el objetivo principal de este trabajo de investigación. Como metodología de investigación se aplicó el tipo de investigación relacional, con un diseño no experimental, de campo, bivariado y transversal. La población estudiada estuvo conformada por 87 niños de la institución educativa quienes también formaron parte de la muestra porque se tuvo en cuenta a todos ellos. Para obtener los datos se utilizó la técnica de observación y dos guías de observación, los cuales fueron validados mediante juicio de expertos. Se concluye que existe una asociación directa y moderada entre la formación ciudadana y educación tributaria y que la mayoría de los niños de cinco años 67,8% muestran regular formación ciudadana y educación tributaria, baja formación ciudadana y educación tributaria en el 14,9% y buena formación ciudadana y educación tributaria en el 17,2%.es_PE
dc.formatapplication/pdfes_PE
dc.language.isospaes_PE
dc.publisherUniversidad Nacional de la Amazonía Peruanaes_PE
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess*
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/*
dc.subjectEducación de la primera infanciaes_PE
dc.subjectTributaciónes_PE
dc.subjectEducación y culturaes_PE
dc.titleEducación tributaria y formación ciudadana en niños de cinco años de la Institución Educativa Inicial C.J N° 160 Mi Primer Aprendizaje, Caballococha 2021es_PE
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesises_PE
thesis.degree.disciplineEducación Iniciales_PE
thesis.degree.grantorUniversidad Nacional de la Amazonía Peruana. Facultad de Ciencias de la Educación y Humanidadeses_PE
thesis.degree.nameLicenciado(a) en Educación Iniciales_PE
dc.subject.ocdehttps://purl.org/pe-repo/ocde/ford#5.03.01es_PE
renati.author.dni40597210
renati.advisor.orcidhttps://orcid.org/0000-0001-8399-0545
renati.advisor.dni5359833
renati.typehttps://purl.org/pe-repo/renati/type#tesises_PE
renati.discipline111016es_PE
renati.levelhttps://purl.org/pe-repo/renati/level#tituloProfesionales_PE
renati.jurorRodriguez Mera de Fababa, Nilda Manuela
renati.jurorMontani Rios, Emilio Augusto
renati.jurorPinedo Navarro, Silvia Karina
dc.publisher.countryPEes_PE


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess