Show simple item record

dc.contributor.advisorAlvarado Cora, Haydee
dc.contributor.advisorZapata Vásquez, Eliseo Edgardo
dc.contributor.authorVigay Flores, Clemente
dc.date.accessioned2022-08-03T16:02:39Z
dc.date.available2022-08-03T16:02:39Z
dc.date.issued2022
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12737/8203
dc.description.abstractThe objective of the research was to determine the relationship between study habits and academic performance in nursing students, from the National University of the Peruvian Amazon, the method was quantitative, non experimental design. The population was 250 students from the UNAP Nursing Faculty studying levels between the first and fourth academic level and the sample was 152. The technique used was the documentary review and the survey. The instruments were the CAMS 85 study Habits Inventory and the academic performance scorecard, the statistical test was chi square (X2) with a significance leve lof 95% with alpha ? 0.05. The results indicate that 67% of students were between the ages of 17 and 21, 77,6% were female, 82,9% are only dedicated to studying, 73% have a negative tendency towards their habits for study and 83,6% presente dan inadequate leve lof their study habits and 96,7% presented Good and regular academic performance and 3,3% presented a very Good acazdemic performance. Conclusión, through Kendall’s tB test, with a confidence leve lof 95%, and significant (p < 0,05) a p = 0,000 and calculated Kendall’s tB value of 0,303, with which the hypothesis is accepted there is a statistically significant relationship between study habits and academic performance of nursing students.en_US
dc.description.abstractEl objetivo de la investigación fue determinar la relación que existe entre el hábito de estudio y el rendimiento académico en estudiantes de enfermería, de la Universidad Nacional de la Amazonía Peruana, el método fue el cuantitativo, diseño no experimental. La población fueron 250 estudiantes de la Facultad de Enfermería de la UNAP cursando niveles de estudio entre el primer y cuarto nivel académico y la muestra fueron 152. La técnica empleada fue la revisión documentaria y la encuesta. Los instrumentos fueron el inventario hábitos de estudio CAMS 85 y la ficha de calificación del rendimiento académico, la prueba estadística fue chi cuadrada (X2) con nivel de significancia del 95% con alfa ? = 0.05. Los resultados indican que el 67% de estudiantes tenían edades de 17 a 21 años de edad, el 77,6% eran de sexo femenino, el 82,9% solo se dedican a estudiar, el 73% tienen tendencia negativa hacia sus hábitos para estudiar y 83,6% presentó un nivel inadecuado sobre sus hábitos de estudio y 96,7% presentó rendimiento académico bueno y regular y el 3,3% presentó un rendimiento académico muy bueno. Conclusión, a través de la prueba tB de Kendall, con nivel de confianza del95%, y significativa (p < 0,05) un p = 0,000 y valor tB de Kendall calculado de 0,303, con lo que se acepta la hipótesis existe relación estadísticamente significativa, entre el hábito de estudio y rendimiento académico de los estudiantes de enfermería.es_PE
dc.formatapplication/pdfes_PE
dc.language.isospaes_PE
dc.publisherUniversidad Nacional de la Amazonía Peruanaes_PE
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess*
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/*
dc.subjectMétodo de aprendizajees_PE
dc.subjectRendimiento académicoes_PE
dc.subjectEstudiantes de enfermeríaes_PE
dc.titleHábitos de estudio y rendimiento académico en estudiantes de enfermería de la Universidad Nacional de la Amazonía Peruana, Iquitos 2021es_PE
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesises_PE
thesis.degree.disciplineEnfermeríaes_PE
thesis.degree.grantorUniversidad Nacional de la Amazonía Peruana. Facultad de Enfermeríaes_PE
thesis.degree.nameLicenciado(a) en Enfermeríaes_PE
dc.subject.ocdehttps://purl.org/pe-repo/ocde/ford#5.03.01es_PE
renati.author.dni70677183
renati.advisor.orcidhttps://orcid.org/0000-0002-2819-8851
renati.advisor.orcidhttps://orcid.org/0000-0002-2966-4703
renati.advisor.dni05216035
renati.advisor.dni32815903
renati.typehttps://purl.org/pe-repo/renati/type#tesises_PE
renati.discipline913016es_PE
renati.levelhttps://purl.org/pe-repo/renati/level#tituloProfesionales_PE
renati.jurorTejada de Navarro, Juanita de Fátima
renati.jurorPanduro de Cardenas, Adilia Elizabeth
renati.jurorVela de Montalvan, Blanca
dc.publisher.countryPEes_PE


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess