Show simple item record

dc.contributor.advisorGuzmán Cornejo, Edgar
dc.contributor.advisorJara Ibarra, Juan de Dios
dc.contributor.authorNautino Perez, Lila
dc.date.accessioned2022-08-18T18:45:26Z
dc.date.available2022-08-18T18:45:26Z
dc.date.issued2022
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12737/8233
dc.description.abstractThe aim of this research study is to describe the research methodology lecturers’ profile at the National University of the Peruvian Amazon careers, 2019. The type of research is descriptive with field study, contemporary transactional and univariate designs. The data collection tool is questionnaires. The population and sample are made up by 61 lecturers divided into faculties and study programs. Results in the main variable show that the main score is 58,65 as well as in the dimensions: professional training: 59,70, training in scientific research: 55,90, and in experience as researcher: 60,50. In conclusion, the results of the hypothesis Z test show that the lecturers have a regular level, as the p-value = 0,071 > 0,05, rejecting the working hypothesis.en_US
dc.description.abstractLa presente investigación tiene como objetivo describir el perfil de los docentes de metodología de investigación científica de los programas de estudios en la Universidad Nacional de la Amazonía Peruana, Iquitos 2019. La investigación es de tipo descriptivo con diseño de campo, contemporáneo transeccional y univariable; y el instrumento de recolección de datos es el cuestionario. La población estuvo conformada por 61 docentes y la muestra censal divididos por facultad y especialidad. Los resultados muestran que la media en la variable principal fue de 58,65, en un puntaje transformado a 100. Asimismo, en sus dimensiones, formación profesional: 59,70, formación en investigación: 55,90 y en la dimensión experiencia como investigador: 60,50. En conclusión, los resultados de la prueba de hipótesis Z demostraron que el nivel de los docentes es regular, porque el p-valor = 0,071 > 0,05, rechazándose la hipótesis de trabajo.es_PE
dc.formatapplication/pdfes_PE
dc.language.isospaes_PE
dc.publisherUniversidad Nacional de la Amazonía Peruanaes_PE
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess*
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/*
dc.subjectCualificaciones profesionaleses_PE
dc.subjectMétodos pedagógicoses_PE
dc.subjectProgramas de estudioes_PE
dc.titlePerfil de los docentes en metodología de investigación científica de los programas de estudios en la Universidad Nacional de la Amazonía Peruana, Iquitos 2019es_PE
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesises_PE
thesis.degree.disciplineEducación Secundaria con Especialidad en Idiomas Extranjeros con mención en Inglés-Francéses_PE
thesis.degree.grantorUniversidad Nacional de la Amazonía Peruana. Facultad de Ciencias de la Educación y Humanidadeses_PE
thesis.degree.nameLicenciado(a) en Educación Secundaria con Especialidad en Idiomas Extranjeros con mención en Inglés-Francéses_PE
dc.subject.ocdehttps://purl.org/pe-repo/ocde/ford#5.03.01es_PE
renati.author.dni46997606
renati.advisor.orcidhttps://orcid.org/0000-0002-4978-0111
renati.advisor.orcidhttps://orcid.org/0000-0003-3151-8569
renati.advisor.dni05348118
renati.advisor.dni05397655
renati.typehttps://purl.org/pe-repo/renati/type#tesises_PE
renati.discipline121996es_PE
renati.levelhttps://purl.org/pe-repo/renati/level#tituloProfesionales_PE
renati.jurorDe la Puente Gonzales, Ynes Amanda
renati.jurorMinez Tello, Atilio Abulio
renati.jurorMoscoso Luppi, Ema Raquel del Carmen
dc.publisher.countryPEes_PE


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess