Show simple item record

dc.contributor.advisorAngulo Vela, Andrea
dc.contributor.authorDel Rosario Del Aguila, Maria Mercedes
dc.date.accessioned2022-08-25T16:01:36Z
dc.date.available2022-08-25T16:01:36Z
dc.date.issued2022
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12737/8254
dc.description.abstractThe general objective of this research is to analyze comparatively the public spending on higher education per student between the Peruvian Coast, Highlands and Jungle 2014 - 2018, considering education as one of the main factors for the growth and economic development of a country. We propose as a dependent variable the public spending and as an independent variable the number of students in Peruvian university higher education, which includes as a study period the years from 2014 to 2018. The theoretical framework presents antecedents that are related to the topic of our research, likewise our theoretical bases explain subtopics of consumer theory such as consumer preferences, utility function, expenditure function and emphasizes the concept of public spending. And together with the antecedents found and shown, a cohesion with the same is granted. Continuing with the process and analysis of the data collected within the research, graphs and tables are created as results to reach general and specific conclusions to culminate with the recommendations of this research.en_US
dc.description.abstractEl presente trabajo de investigación tiene como objetivo general analizar de forma comparativa el gasto público en la educación superior universitaria por alumno entre Costa, Sierra y Selva Peruana 2014 - 2018, de manera que se considera a la educación como uno de los principales factores para el crecimiento y desarrollo económico de un país. Planteamos como variable dependiente el gasto público y como variable independiente el número de estudiantes de la educación superior universitaria peruana, el cual comprende como período de estudio los años del 2014 al 2018. El marco teórico presenta antecedentes que guardan relación con el tema de nuestra investigación, así mismo nuestras bases teóricas explican subtemas de la teoría del consumidor como las preferencias del consumidor, función de utilidad, función de gasto y enfatiza el concepto del gasto público. Y en conjunto con los antecedentes encontrados y mostrados se otorga una cohesión con la misma. Continuando con el proceso y análisis de los datos recogidos dentro de la investigación, se crean gráficos y tablas como resultados para llegar a conclusiones generales y específicas para culminar con las recomendaciones de la presente investigación.es_PE
dc.formatapplication/pdfes_PE
dc.language.isospaes_PE
dc.publisherUniversidad Nacional de la Amazonía Peruanaes_PE
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess*
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/*
dc.subjectGasto públicoes_PE
dc.subjectEducación superiores_PE
dc.subjectEstudiantes universitarioses_PE
dc.subjectAnálisis comparativoes_PE
dc.titleAnálisis comparativo del gasto público en educación superior universitaria por alumno entre costa, sierra y selva peruana 2014 - 2018es_PE
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesises_PE
thesis.degree.disciplineEconomíaes_PE
thesis.degree.grantorUniversidad Nacional de la Amazonía Peruana. Facultad de Ciencias Económicas y de Negocioses_PE
thesis.degree.nameEconomistaes_PE
dc.subject.ocdehttps://purl.org/pe-repo/ocde/ford#5.02.01es_PE
renati.author.dni75110790
renati.advisor.orcidhttps://orcid.org/0000-0002-3802-7765
renati.advisor.dni42341028
renati.typehttps://purl.org/pe-repo/renati/type#tesises_PE
renati.discipline311016es_PE
renati.levelhttps://purl.org/pe-repo/renati/level#tituloProfesionales_PE
renati.jurorZumaeta Vásquez, Carlos Hernán
renati.jurorGarcia Mimbela, Juan Carlos
renati.jurorLinares Pezo, Victor
dc.publisher.countryPEes_PE


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess