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dc.contributor.advisorFlores Malaverry, Jorge Agustínes_PE
dc.contributor.authorRios Flores de Reategui, Paola del Carmenes_PE
dc.date.accessioned2022-09-22T18:56:52Z
dc.date.available2022-09-22T18:56:52Z
dc.date.issued2022
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12737/8356
dc.description.abstractThe study called: "Existing relationship between the prevailing environmental attitudes and practices of the students of the I level of the school of engineering in environmental management. UNAP. 2022. The objectives were: to establish the existing relationships between the environmental attitudes and practices of the students of the first level of the Professional School of Environmental Management - Faculty of Agronomy - UNAP. The research work is descriptive-cross-sectional. Having a simple and convenience probabilistic sample of 25 people from the total number of students enrolled in the semester. From the results Applying the Likert test, it is concluded that there is a good relationship between attitudes and ecological behaviors in the students of the I Level of the Professional School of Environmental Management.The results achieved were developed through descriptive statistics.On the cleaning of the public spaces exposed to urban waste, they always collect their waste in a bin s (44%), avoid throwing their waste on the ground (68%), do not litter the streets (40%), and keep them clean (52%), keep their waste or paper in their pockets (72%). As for saving water, when they carry out personal toilets they never leave the stream open (64%), with what they think they are always taking care of the water (72%). Regarding saving electricity, they never leave the lights on (48%), turn off the lights when not in use 68%, avoid wasting energy (52%) and never leave the television on (48%). In the collaboration with environmental institutions, they collaborate with it (36%) almost always, they always talk with friends or other people about the environment (40%), they always avoid wasting natural resources (40%), as well as the purchase of plastic, almost never (36%). There is participation in volunteering (32%), I cooperate with the preservation of my city (40%).en_US
dc.description.abstractEl estudio llamado: "Relación existente entre las actitudes y prácticas ambientales predominantes de los estudiantes del I nivel de la escuela de ingeniería en gestión ambiental. UNAP. 2022. Los objetivos fueron: establecer las relaciones existentes entre las actitudes y prácticas ambientales de los estudiantes del primer nivel de la Escuela Profesional de Gestión Ambiental - Facultad de Agronomía – UNAP. El trabajo de investigación es descriptivo-transversal. Teniendo una muestra probabilística simple y de conveniencia, de 25 personas del total de alumnos matriculados en el semestre. De las resultados aplicando la prueba de Likert, se concluye que existe una relación buena, entre actitudes y comportamientos ecológicos en los estudiantes del I Nivel de la escuela Profesional de Gestión ambiental. Los resultados logrados se desarrollaron a través de la estadística descriptiva. Sobre la limpieza de los espacios públicos expuestos a residuos urbanos, siempre juntan sus residuos en tachos (44%), evitan tirar sus residuos al suelo (68%), no ensucian las calles (40%), y mantienen limpias a estas (52%), guardan sus desperdicios o papeles en sus bolsillos (72%). En cuanto al ahorro del agua, cuando realizan aseos personales nunca dejan abierto el chorro (64%), con lo que opinan siempre estan cuidando el agua (72%). Sobre ahorro de energía eléctrica, nunca dejan las luces encedidas (48%), apaga las luces cuando no utiliza 68%, evito el desperdicio de energía (52%) y nunca dejo el televisor prendido (48%). En la colaboración con instituciones ambientalistas, colaboran con la misma (36%) casi siempre, siempre se conversamcon amigos u otras personas sobre el ambiente (40%), se evita desperdiciar los recursos naturales siempre (40%), asi como la compra de plástico, casi nunca (36%). Existe la participación en el voluntariado (32%), coopero con la preservación de mi ciudad (40%).es_PE
dc.formatapplication/pdfes_PE
dc.language.isospaes_PE
dc.publisherUniversidad Nacional de la Amazonía Peruanaes_PE
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccesses_PE
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/*
dc.subjectConocimientos, actitudes y prácticases_PE
dc.subjectEducación ambientales_PE
dc.subjectEstudiante universitarioes_PE
dc.titleRelación existente entre las actitudes y prácticas ambientales predominantes de los estudiantes del I nivel de la escuela de ingeniería en gestión ambiental. UNAP.2022es_PE
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesises_PE
thesis.degree.disciplineIngeniería en Gestión Ambientales_PE
thesis.degree.grantorUniversidad Nacional de la Amazonía Peruana. Facultad de Agronomíaes_PE
thesis.degree.nameIngeniero(a) en Gestión Ambientales_PE
dc.subject.ocdehttps://purl.org/pe-repo/ocde/ford#5.07.01es_PE
renati.author.dni46807721
renati.advisor.orcidhttps://orcid.org/0000-0002-1125-8600
renati.advisor.dni05203391
renati.typehttps://purl.org/pe-repo/renati/type#tesises_PE
renati.discipline521236es_PE
renati.levelhttps://purl.org/pe-repo/renati/level#tituloProfesionales_PE
renati.jurorYalta Vega, Ronald
renati.jurorManrique Del Águila, Julio Abel
renati.jurorChávez Vásquez, Rafael
dc.publisher.countryPEes_PE


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