Show simple item record

dc.contributor.advisorChucos Calixto, Walter Luis
dc.contributor.authorCachique Soplin, Giovanna
dc.date.accessioned2022-10-19T13:32:24Z
dc.date.available2022-10-19T13:32:24Z
dc.date.issued2022
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12737/8452
dc.description.abstractThe main purpose of the research work was to determine the relationship between the musical learning strategy and empathy in children of the I.E.P.I. N.° 279 Immaculate Conception of Flor de Punga on the Ucayali River in 2021. The research methodology considered the descriptive type, through a cross-sectional, field, and univariate design. For data collection, observation was considered as a technique and an observation sheet as a research instrument, which was validated by teachers as expert judges. The study population has been 118 children of initial level, who also made up the sample. In conclusion, it was found that 49.2% who consider the child's empathy as good, also consider the musical learning strategy as good and 28.0% who consider the child's empathy as very good, also consider the learning strategy. music as good. The value of Chi - square = 24.004 p = 0.000 indicates a significant relationship between both variables under study.en_US
dc.description.abstractEl trabajo de investigación ha tenido como finalidad principal determinar la relación entre la estrategia de aprendizaje musical y la empatía en niños de la I.E.P.I. N.º 279 Inmaculada Concepción de Flor de Punga en el Río Ucayali en el 2021. La metodología de investigación consideró el tipo descriptivo, mediante un diseño transversal, de campo y univariado. Para la recolección de los datos se consideró la observación como técnica y una ficha de observación como instrumento de investigación, el cual fue validado por medio de docentes como jueces expertos. La población del estudio han sido 118 niños de nivel inicial, quienes conformaron además la muestra. Como conclusión, se encontró que el 49,2% que consideran la empatía del niño como buena, también consideran la estrategia de aprendizaje musical como buena y el 28,0% que considera la empatía del niño como muy buena, también considera la estrategia de aprendizaje musical como buena. El valor de Chi – cuadrada = 24.004 p = 0,000 indican una relación significativa, entre ambas variables en estudio.es_PE
dc.formatapplication/pdfes_PE
dc.language.isospaes_PE
dc.publisherUniversidad Nacional de la Amazonía Peruanaes_PE
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess*
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/*
dc.subjectEstrategias de aprendizajees_PE
dc.subjectEducación musicales_PE
dc.subjectEmpatíaes_PE
dc.subjectEducación de la primera infanciaes_PE
dc.subjectEscuelas ruraleses_PE
dc.titleEstrategia de aprendizaje musical y empatía en niños de la I.E.P.I. N° 279 Inmaculada Concepción Flore de Punga río Ucayali 2021es_PE
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesises_PE
thesis.degree.disciplineEducación Iniciales_PE
thesis.degree.grantorUniversidad Nacional de la Amazonía Peruana. Facultad de Ciencias de la Educación y Humanidadeses_PE
thesis.degree.nameLicenciado(a) en Educación Iniciales_PE
dc.subject.ocdehttps://purl.org/pe-repo/ocde/ford#5.03.01es_PE
renati.author.dni05392177
renati.advisor.orcidhttps://orcid.org/0000-0001-8399-0545
renati.advisor.dni05359833
renati.typehttps://purl.org/pe-repo/renati/type#tesises_PE
renati.discipline111016es_PE
renati.levelhttps://purl.org/pe-repo/renati/level#tituloProfesionales_PE
renati.jurorArevalo Vargas, Freddy Abel
renati.jurorRios Mendoza, Silvia Raquel
renati.jurorCuipal Torres, Julio Segundo
dc.publisher.countryPEes_PE


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess