Show simple item record

dc.contributor.advisorVásquez Pinedo, Gladys Marlene
dc.contributor.authorLopez Andrade, Doris del Carmen
dc.date.accessioned2022-10-19T13:32:25Z
dc.date.available2022-10-19T13:32:25Z
dc.date.issued2022
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12737/8455
dc.description.abstractIt was the general objective of the investigation to describe the evaluation of teaching performance during the pandemia Covid 19 at the Initial Level Public Education Institution No. 157 Victoria Barcia Boniffatti, in Iquitos during 2021. The methodology considered for this purpose was the type of Descriptive research, adopting a univariate, transversal, and field design. The population considered for the study has been the managers and teachers of the educational institution, who was also considered as a sample, being 43 participants. The questionnaire was validated through expert judgment and the survey technique was adopted to collect the data required by the investigation. It is concluded that teachers from the initial institution No. 157 Victoria Barcia Boniffatti, with respect to his teaching performance during the Covid 19 pandemic, 37.2% is located at the high level, while 53.5% is located at the level Average and only 9.3% at low level. What allows to affirm that most teachers had an acceptable performance in the state of emergency.en_US
dc.description.abstractSe tuvo como objetivo general de la investigación describir la evaluación del desempeño docente durante la pandemia Covid 19 en la Institución Educativa Pública de Nivel Inicial N°157 Victoria Barcia Boniffatti, en Iquitos durante el 2021. La metodología considerada para tal fin fue el tipo de investigación descriptiva, adoptándose un diseño univariado, transversal, y de campo. La población considerada para el estudio han sido los directivos y docentes de la Institución Educativa, a quienes también se le consideró como muestra, siendo 43 los participantes. Se validó el cuestionario mediante juicio de expertos y se adoptó la técnica de encuesta para recoger los datos requerida por la investigación. Se llega a la conclusión que los docentes de la Institución Inicial N°157 Victoria Barcia Boniffatti, respecto a su desempeño docente durante la pandemia Covid 19, el 37.2% se ubica en el nivel alto, mientras que el 53.5% se ubica en el nivel promedio y solamente el 9.3% en el nivel bajo. Lo que permite afirmar que la mayoría de los docentes tuvieron un desempeño aceptable en el Estado de Emergencia.es_PE
dc.formatapplication/pdfes_PE
dc.language.isospaes_PE
dc.publisherUniversidad Nacional de la Amazonía Peruanaes_PE
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess*
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/*
dc.subjectEvaluación del docentees_PE
dc.subjectDesempeñoes_PE
dc.subjectPamdemiaes_PE
dc.subjectCovid-19es_PE
dc.subjectEscuela de párvuloses_PE
dc.titleEvaluación del desempeño docente durante la pandemia COVID 19 de la Institución Educativa de Nivel Inicial N° 157 Victoria Barcia Boniffatti, Iquitos 2021es_PE
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesises_PE
thesis.degree.disciplineEducación Iniciales_PE
thesis.degree.grantorUniversidad Nacional de la Amazonía Peruana. Facultad de Ciencias de la Educación y Humanidadeses_PE
thesis.degree.nameLicenciado(a) en Educación Iniciales_PE
dc.subject.ocdehttps://purl.org/pe-repo/ocde/ford#5.03.01es_PE
renati.author.dni05381342
renati.advisor.orcidhttps://orcid.org/0000-0002-8219-7761
renati.advisor.dni05279334
renati.typehttps://purl.org/pe-repo/renati/type#tesises_PE
renati.discipline111016es_PE
renati.levelhttps://purl.org/pe-repo/renati/level#tituloProfesionales_PE
renati.jurorArevalo Vargas, Freddy Abel
renati.jurorRios Mendoza, Silvia Raquel
renati.jurorCuipal Torres, Julio Segundo
dc.publisher.countryPEes_PE


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess