Show simple item record

dc.contributor.advisorRíos Mendoza, Silvia Raquel
dc.contributor.authorChamoli Cahuaza de Reategui, Carlina
dc.date.accessioned2022-10-24T18:57:06Z
dc.date.available2022-10-24T18:57:06Z
dc.date.issued2022
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12737/8467
dc.description.abstractThis research has been developed with the aim of arguing whether there is a good level of emotional intelligence in remote teaching in initial education teachers who work in public educational institutions in the city of Nauta, 2021. The research is basic, with a descriptive design with a single variable and cross-sectional. The population considered was 120 initial level teachers, the sample was 40 teachers for convenience. The technique, which will be used in data collection, will be the interview and the instrument will be the BarOn Inventory questionnaire (I-CE) abbreviated, the instruments were previously validated by expert judgment. The conclusion is that there is a good level of emotional intelligence in remote teaching in initial education teachers who work in public educational institutions in the city of Nauta, 2021. In this ratio, we have a calculated general mean of 6.106 and a standard deviation of 9.30, which indicates that there is a significant difference in the values of the components of emotional intelligence.en_US
dc.description.abstractSe ha desarrollado esta investigación con el objetivo de argumentar si existe un buen nivel de inteligencia emocional en la enseñanza remota en las docentes de educación inicial que laboran en las instituciones educativas públicas de la ciudad de Nauta, 2021. La investigación es básica, con diseño descriptivo con una sola variable y de corte Transversal. La población considerada fue de 120 docentes de nivel inicial, la muestra fue de 40 docentes por conveniencia. La técnica, que se empleará en la recolección de datos será la entrevista y el instrumento el cuestionario Inventario de BarOn (I-CE) abreviada previamente se validó los instrumentos mediante juicio de expertos. La conclusión es que existe un buen nivel de inteligencia emocional en la enseñanza remota en las docentes de educación inicial que laboran en las instituciones educativas públicas de la ciudad de Nauta, 2021. En esa razón tenemos una media general calculada de 6.106 y una desviación estándar de 9.30 que nos indicada que hay una gran diferencia significativa en los valores de los componentes de la inteligencia emocional.es_PE
dc.formatapplication/pdfes_PE
dc.language.isospaes_PE
dc.publisherUniversidad Nacional de la Amazonía Peruanaes_PE
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess*
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/*
dc.subjectEducación a distanciaes_PE
dc.subjectInteligencia emocionales_PE
dc.subjectDocente de preescolares_PE
dc.titleInteligencia emocional en la enseñanza remota en docentes de educación inicial de instituciones educativas públicas de la ciudad de Nauta 2021es_PE
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesises_PE
thesis.degree.disciplineEducación Iniciales_PE
thesis.degree.grantorUniversidad Nacional de la Amazonía Peruana. Facultad de Ciencias de la Educación y Humanidadeses_PE
thesis.degree.nameLicenciado(a) en Educación Iniciales_PE
dc.subject.ocdehttps://purl.org/pe-repo/ocde/ford#5.03.01es_PE
renati.author.dni05859352
renati.advisor.orcidhttps://orcid.org/0000-0001-6235-1998
renati.advisor.dni05375366
renati.typehttps://purl.org/pe-repo/renati/type#tesises_PE
renati.discipline111016es_PE
renati.levelhttps://purl.org/pe-repo/renati/level#tituloProfesionales_PE
renati.jurorSanchez Bardales, Doris
renati.jurorCuipal Torres, Julio Segundo
renati.jurorLopez Alvarado Linda Priscilla
dc.publisher.countryPEes_PE


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess