Show simple item record

dc.contributor.advisorVásquez Pinedo, Gladys Marlene
dc.contributor.authorFlores Parente, Milagros
dc.date.accessioned2022-10-27T18:20:29Z
dc.date.available2022-10-27T18:20:29Z
dc.date.issued2022
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12737/8482
dc.description.abstractThe main objective of this study has been to determine the relationship between the use of google drive and academic tasks in students of Initial Education of the Faculty of Sciences of Education and Humanities at the National University of the Peruvian Amazon Iquitos 2021. As a methodology, has used the relational type of research, with a field, cross-sectional, and bivariate design. The population consisted of 203 initial education students, the sample was census, that is, the 203 students. It was applied to the survey as a data collection technique and two questionnaires as instruments, which were validated at the appropriate time by the judgment of judges. The main conclusion of the study is that the chi-square test = 107.986, p=0.000 indicates that there is a significant relationship between the use of google drive and academic tasks; In addition, Kendall's Tau-b coefficient = 0.681 shows that this relationship is strong and direct and confirms that the hypothesis proposed for the investigation is true.en_US
dc.description.abstractEl principal objetivo del presente estudio ha sido determinar la relación entre el uso del google drive y las tareas académicas en estudiantes de Educación Inicial de la Facultad de Ciencias de la Educación y Humanidades en la Universidad Nacional de la Amazonía Peruana Iquitos 2021. Como metodología se ha utilizado como tipo de investigación al relacional, con un diseño de campo, transversal, y bivariado. La población estuvo conformada por 203 estudiantes de educación inicial, la muestra fue censal, es decir los 203 estudiantes. Se aplicó a la encuesta como técnica de recolección de datos y dos cuestionarios como instrumentos, los que fueron validados en su oportunidad por juicio de jueces. Como conclusión principal del estudio se tiene que la prueba chi-cuadrado = 107,986, p=0,000 indica que existe una relación significativa entre el uso del google drive y las tareas académicas; además el coeficiente Tau-b de Kendall = 0,681 muestra que dicha relación es directa fuerte y confirma que la hipótesis planteada para la investigación es cierta.es_PE
dc.formatapplication/pdfes_PE
dc.language.isospaes_PE
dc.publisherUniversidad Nacional de la Amazonía Peruanaes_PE
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess*
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/*
dc.subjectTecnología de la informaciónes_PE
dc.subjectMétodo de enseñanzaes_PE
dc.subjectActividades escolareses_PE
dc.subjectEstudiante universitarioes_PE
dc.titleUso del google drive y tareas académicas en estudiantes de educación inicial de la facultad de ciencias de la educación y humanidades Universidad Nacional de la Amazonía Peruana, Iquitos 2021es_PE
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesises_PE
thesis.degree.disciplineEducación Iniciales_PE
thesis.degree.grantorUniversidad Nacional de la Amazonía Peruana. Facultad de Ciencias de la Educación y Humanidadeses_PE
thesis.degree.nameLicenciado(a) en Educación Iniciales_PE
dc.subject.ocdehttps://purl.org/pe-repo/ocde/ford#5.03.01es_PE
renati.author.dni73185473
renati.advisor.orcidhttps://orcid.org/0000-0002-8219-7761
renati.advisor.dni05279334
renati.typehttps://purl.org/pe-repo/renati/type#tesises_PE
renati.discipline111016es_PE
renati.levelhttps://purl.org/pe-repo/renati/level#tituloProfesionales_PE
renati.jurorSanchez Bardales, Doris
renati.jurorMinez Tello, Atilio Abulio
renati.jurorLopez Alvarado, Linda Priscilla
dc.publisher.countryPEes_PE


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess