Show simple item record

dc.contributor.advisorReátegui Noriega, Edgar
dc.contributor.authorPerez Murrieta, Gabriel Alessandro
dc.date.accessioned2022-11-02T18:04:36Z
dc.date.available2022-11-02T18:04:36Z
dc.date.issued2022
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12737/8492
dc.description.abstractThe objective of the research was: To determine the relation of learning achievements in critical thinking in the Social Sciences area, in students of the 5th grade of secondary school, "Serafín Filomeno" Educational Institution, 2021. The present research work was of the correlational type, the general research design was the non-experimental one of the correlational transectional type. The population consisted of 121 students from the 5th grade of secondary school, from the Serafín Filomeno Educational Institution enrolled in the year 2021. From which a sample of 42 students from the 5th grade of secondary school in the morning shift was drawn, non-randomly by convenience. The data collection instrument used was the questionnaire for the variables: Learning achievement and critical thinking, which were subjected to expert judgment. The most important results are: tc = 30.61 > tt = 3.74, gl = 4, ?< 0.05, concluding that the learning achievement influences critical thinking in the area of Social Sciences in students of the 5th grade of secondary school of the institution. educational "Serafin Filomeno".en_US
dc.description.abstractEl objetivo de la investigación fue: Determinar la relación de los logros de aprendizaje con el pensamiento crítico área Ciencias Sociales, en estudiantes, del 5to grado de secundaria, Institución Educativa “Serafín Filomeno”, 2021. El presente trabajo de investigación fue de tipo correlacional, el diseño general de investigación fue el no experimental de tipo transeccional correlacional. La población estuvo conformada por 121 estudiantes del 5to grado de secundaria, de la Institución Educativa Serafín Filomeno matriculados en el año 2021. Del cual se extrajo una muestra de 42 estudiantes del 5° grado de secundaria del turno de mañana, de forma no aleatoria por conveniencia. El instrumento de recolección de datos que se utilizó fue el cuestionario para las variables: Logro de aprendizaje y pensamiento crítico, los que fueron sometidos a juicio de expertos. Los resultados más importantes son: tc = 30.61 > tt = 3.74, gl = 4, ?< 0.05, concluyendo que el logro de aprendizaje se relaciona con el pensamiento crítico en el área de Ciencias Sociales en estudiantes del 5° grado de secundaria de la institución educativa “Serafín Filomeno”.es_PE
dc.formatapplication/pdfes_PE
dc.language.isospaes_PE
dc.publisherUniversidad Nacional de la Amazonía Peruanaes_PE
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess*
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/*
dc.subjectÉxito académicoes_PE
dc.subjectPensamiento críticoes_PE
dc.subjectCiencias socialeses_PE
dc.subjectEstudiante de secundariaes_PE
dc.titleLogro de aprendizaje y pensamiento crítico área de ciencias sociales en estudiantes del 5to. grado de secundaria Institución Educativa Serafín Filomeno 2021es_PE
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesises_PE
thesis.degree.disciplineEducación Secundaria con especialidad en Ciencias Socialeses_PE
thesis.degree.grantorUniversidad Nacional de la Amazonía Peruana. Facultad de Ciencias de la Educación y Humanidadeses_PE
thesis.degree.nameLicenciado(a) en Educación Secundaria con especialidad en Ciencias Socialeses_PE
dc.subject.ocdehttps://purl.org/pe-repo/ocde/ford#5.03.01es_PE
renati.author.dni71100407
renati.advisor.orcidhttps://orcid.org/0000-0002-3583-6671
renati.advisor.dni05365930
renati.typehttps://purl.org/pe-repo/renati/type#tesises_PE
renati.discipline121266es_PE
renati.levelhttps://purl.org/pe-repo/renati/level#tituloProfesionales_PE
renati.jurorRucoba del Castillo, Luis Ronald
renati.jurorZambrano Peña, Luis Nilo|Calderon Huarmiyuri, Alana
dc.publisher.countryPEes_PE


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess