Show simple item record

dc.contributor.advisorMera Aro, Adela Cecilia
dc.contributor.authorShapiama Lopez, Zoilita Maribel
dc.date.accessioned2022-11-08T17:13:51Z
dc.date.available2022-11-08T17:13:51Z
dc.date.issued2022
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12737/8504
dc.description.abstractThis research has been developed with the purpose of determining the relationship of educational materials in blended teaching and learning of mathematics in children of the Initial Educational Institution N ° 733 - Caballococha 2022, The research is of a correlational type, with a design not experimental. For convenience, the population considered is 60 initial children. Observations were used as techniques and observation guides as tools to obtain data that were previously validated by expert judgment. concluded that there is a significant relationship between the educational materials in blended learning and the learning of mathematics in children of the Initial Educational Institution N ° 733 - Caballococha 2022 " In this reason, it is valid with the Pearson correlation coefficient (r) with a value of 0.002, which is high and direct.en_US
dc.description.abstractSe ha desarrollado esta investigación con el propósito de determinar la relación de los materiales educativos en la enseñanza semipresencial y el aprendizaje de la matemática en niños de la Institución Educativa Inicial N°733 – Caballococha 2022, La investigación es de tipo correlacional, con diseño no experimental. Por conveniencia, la población considerada es de 60 niños iniciales. Se utilizaron las observaciones como técnicas y las guías de observación como herramientas para la obtención de datos que fueron previamente validados mediante juicio de expertos. concluyó que existe una relación significativa entre los materiales educativos en la enseñanza semipresencial y el aprendizaje de la matemática en niños de la Institución Educativa Inicial N°733 – Caballococha 2022” En esa razón está validad con el coeficiente de correlación de Pearson (r) con un valor de 0.002, que es alta y directa.es_PE
dc.formatapplication/pdfes_PE
dc.language.isospaes_PE
dc.publisherUniversidad Nacional de la Amazonía Peruanaes_PE
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess*
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/*
dc.subjectAprendizaje semipresenciales_PE
dc.subjectMatemáticases_PE
dc.subjectMaterial didácticoes_PE
dc.subjectEnseñanza preescolares_PE
dc.titleMateriales educativos en la enseñanza semipresencial y el aprendizaje de la matemática en niños de la Institución Educativa Inicial N° 733 Caballococha 2022es_PE
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesises_PE
thesis.degree.disciplineEducación Iniciales_PE
thesis.degree.grantorUniversidad Nacional de la Amazonía Peruana. Facultad de Ciencias de la Educación y Humanidadeses_PE
thesis.degree.nameLicenciado(a) en Educación Iniciales_PE
dc.subject.ocdehttps://purl.org/pe-repo/ocde/ford#5.03.01es_PE
renati.author.dni44750476
renati.advisor.orcidhttps://orcid.org/0000-0002-1991-8487
renati.advisor.dni42817890
renati.typehttps://purl.org/pe-repo/renati/type#tesises_PE
renati.discipline111016es_PE
renati.levelhttps://purl.org/pe-repo/renati/level#tituloProfesionales_PE
renati.jurorRodriguez Mera de Fababa, Nilda Manuela
renati.jurorOyarse Sangama, Lady Diane
renati.jurorRios Mendoza, Silvia Raquel
dc.publisher.countryPEes_PE


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess