Show simple item record

dc.contributor.advisorBalbuena Hernández, José Ricardo
dc.contributor.authorValles Baneo, Paul Marcelo
dc.date.accessioned2022-11-11T18:43:51Z
dc.date.available2022-11-11T18:43:51Z
dc.date.issued2022
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12737/8518
dc.description.abstractThe professional development to which every university student aspires will have as a base pillar the decision of the career line, that is, the specialization that determines to continue with their professional training, that is why the present investigation I propose as an objective to identify the factors that influence the choice of the accounting specialty in the accounting students of the UNAP, for which 100 university students of the last career levels were considered as a study population, applying a questionnaire-type data collection instrument with a reliability of Cronbach's Alpha of 0.877 and a study with a quantitative approach, a cross-sectional descriptive type and a non-experimental design was planned, in which it was identified that the role model is the most influential personal factor with 63%, that the professional training experience is the academic factor most influential with 66%, as job opportunities are the most influential factor Within the labor factor, the research concluded that the most required specialty is tax accounting and auditing, with environmental accounting being the least required, that for students the labor factor is the most influential, followed by the personal and academic factor, demonstrating that there are factors that influence the choice of accounting specialty.en_US
dc.description.abstractEl desarrollo profesional al cual aspira todo estudiante universitario tendrán como pilar base la decisión de línea de carrea es decir la especialización que determine para continuar con su formación profesional, es por ello que la presente investigación planteo como objetivo identificar los factores influyen en la elección de la especialidad contable en los estudiantes de contabilidad de la UNAP, para lo cual se consideró como población de estudio a 100 estudiantes universitarios de los últimos niveles de carrera, aplicando un instrumento de recolección de datos de tipo cuestionario con una confiabilidad de Alfa de Cronbach de 0.877 y se planeó un estudio de enfoque cuantitativo, de tipo descriptivo transversal y diseño no experimental, en la cual se identificó que el modelo a seguir es el factor personal más influyente con un 63%, que la experiencia de formación profesional es el factor académico más influyente con un 66%, en cuanto las oportunidades laborales son el factor más influyente dentro del factor laboral, la investigación concluyo que la especialidad más requerida es la contabilidad tributaria y la auditoria, siendo la menos requerida la contabilidad medioambiental, que para los estudiantes el factor laboral es el más influyente, seguido del factor personal y académico, demostrando que existen factores que influyen en la elección de la especialidad contable.es_PE
dc.formatapplication/pdfes_PE
dc.language.isospaes_PE
dc.publisherUniversidad Nacional de la Amazonía Peruanaes_PE
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess*
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/*
dc.subjectElección profesionales_PE
dc.subjectOrientación vocacionales_PE
dc.subjectEspecializaciónes_PE
dc.subjectEstudiante universitarioes_PE
dc.titleFactores que influyen la elección de especialidad contable en los estudiantes de contabilidad de la Universidad Nacional de la Amazonía Peruana, Iquitos, año 2021es_PE
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesises_PE
thesis.degree.disciplineContabilidades_PE
thesis.degree.grantorUniversidad Nacional de la Amazonía Peruana. Facultad de Ciencias Económicas y de Negocioses_PE
thesis.degree.nameContador(a) Público(a)es_PE
dc.subject.ocdehttps://purl.org/pe-repo/ocde/ford#5.02.04es_PE
renati.author.dni73001656
renati.advisor.orcidhttps://orcid.org/0000-0002-8483-7048
renati.advisor.dni41578090
renati.typehttps://purl.org/pe-repo/renati/type#tesises_PE
renati.discipline411026es_PE
renati.levelhttps://purl.org/pe-repo/renati/level#tituloProfesionales_PE
renati.jurorZevallos Egoavil, Hugo Luis
renati.jurorRodriguez Icomena, Lloid Alex
renati.jurorRamirez Gomez, Rolan
dc.publisher.countryPEes_PE


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess