Show simple item record

dc.contributor.advisorRíos Mendoza, Silvia Raquel
dc.contributor.authorPerez Tello, Sara Alegria
dc.date.accessioned2022-12-15T18:50:15Z
dc.date.available2022-12-15T18:50:15Z
dc.date.issued2022
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12737/8624
dc.description.abstractThe purpose of this study is to link emotional intelligence and institutional climate in distance education in basic education institutions in the city of Nauta in the year 2022. The study was correlational and used a cross-domain design. The population under study is 120 people, the youngest teachers of public educational institutions in the city of Nauta. For convenience, there were 40 teachers in his sample. Observations were used as techniques and observation manuals as tools to obtain data previously validated by expert judgments. It is concluded that there is a significant relationship between the emotional intelligence of distance education teachers who work in the primary education institutions of the city of Nauta and the institutional climate in the year 2022, so that the Pearson correlation coefficient ( r) is 0.01, which is high and direct.en_US
dc.description.abstractEl propósito de este estudio es vincular la inteligencia emocional y el clima institucional en la educación a distancia en las instituciones de educación básica de la ciudad de Nauta en el año 2022. El estudio fue correlacional y utilizó un diseño transversal de dominio. La población objeto de estudio es de 120 personas, los docentes más jóvenes de las instituciones educativas públicas de la ciudad de Nauta. Por conveniencia, había 40 profesores en su muestra. Se utilizaron las observaciones como técnicas y los manuales de observación como herramientas para la obtención de datos validados previamente por juicios de expertos. Se concluye que existe una relación significativa entre la inteligencia emocional de los docentes de educación a distancia que laboran en las instituciones de educación primaria de la ciudad de Nauta y el clima institucional en el año 2022, por lo que el coeficiente de correlación de Pearson (r) es de 0.01, el cual es alto y directo.es_PE
dc.formatapplication/pdfes_PE
dc.language.isospaes_PE
dc.publisherUniversidad Nacional de la Amazonía Peruanaes_PE
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess*
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/*
dc.subjectPsicología del niñoes_PE
dc.subjectInteligencia emocionales_PE
dc.subjectAprendizaje en líneaes_PE
dc.titleInteligencia emocional y clima institucional en la enseñanza remota, instituciones educativas del nivel inicial de la ciudad de Nauta 2022es_PE
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesises_PE
thesis.degree.disciplineEducación Iniciales_PE
thesis.degree.grantorUniversidad Nacional de la Amazonía Peruana. Facultad de Ciencias de la Educación y Humanidadeses_PE
thesis.degree.nameLicenciado(a) en Educación Iniciales_PE
dc.subject.ocdehttps://purl.org/pe-repo/ocde/ford#5.03.01es_PE
renati.author.dni72608519
renati.advisor.orcidhttps://orcid.org/0000-0001-6235-1998
renati.advisor.dni05375366
renati.typehttps://purl.org/pe-repo/renati/type#tesises_PE
renati.discipline111016es_PE
renati.levelhttps://purl.org/pe-repo/renati/level#tituloProfesionales_PE
renati.jurorSanchez Bardales, Doris
renati.jurorCuipal Torres, Julio Segundo
renati.jurorOyarse Sangama, Lady Diane
dc.publisher.countryPEes_PE


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess