Show simple item record

dc.contributor.advisorRaygada Paredes, Stevs
dc.contributor.authorLinares Rojas, Juanita Deivi
dc.contributor.authorMejia Vasquez, Sandra Fiorella
dc.date.accessioned2022-12-15T18:50:15Z
dc.date.available2022-12-15T18:50:15Z
dc.date.issued2022
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12737/8625
dc.description.abstractIn the study presented, its objective was to identify the level of customer satisfaction in the main agency of Inversiones la Cruz of the city of Iquitos, 2022. Taking for an applied type of research, descriptive level and non-experimental design, since the survey was used as a technique and the questionnaire as an instrument. Concluding that, customer satisfaction is regular; since there are some shortcomings in the dimensions evaluated. Regarding the tangibility dimension, it is regular, because the financial institution has the same modern and well-equipped facilities as expected; as for the reliability dimension, it is regular, since what is advertised by the financial institution is the same as expected; likewise, the safety dimension is regular, because employees as expected show willingness to always help; also in the dimension responsiveness is regular because the same as expected the financial institution provides personalized attention, finally in the dimension empathy of the staff is low, because the financial institution is less than expected on the needs of the client.en_US
dc.description.abstractEn el estudio presentado tuvo como objetivo, Identificar el nivel de satisfacción del cliente en la agencia principal de Inversiones la Cruz de la ciudad de Iquitos, 2022. Tomando por una investigación de tipo aplicada, nivel descriptivo y diseño no experimental, pues se empleó a la encuesta como técnica y al cuestionario como instrumento. Concluyendo que, la satisfacción del cliente es regular; ya que existe algunas falencias en las dimensiones evaluadas. Respecto a la dimensión tangibilidad es regular, debido que la entidad financiera posee igual de lo esperado la instalaciones modernas y bien equipadas; en cuanto a la dimensión fiabilidad es regular, ya que lo publicitado por la entidad financiera igual de lo esperado; asimismo, la dimensión seguridad es regular, debido que los empleados igual de lo esperado muestran disposición para ayudar siempre; también en la dimensión capacidad de respuesta es regular pues igual de lo esperado la entidad financiera brinda una atención personalizada, por último en la dimensión empatía del personal es baja, debido que la entidad financiera está pendiente menos de lo esperado sobre las necesidades del cliente.es_PE
dc.formatapplication/pdfes_PE
dc.language.isospaes_PE
dc.publisherUniversidad Nacional de la Amazonía Peruanaes_PE
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess*
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/*
dc.subjectSatisfacción del clientees_PE
dc.subjectInversioneses_PE
dc.subjectInstituciones financierases_PE
dc.titleSatisfacción del cliente en la agencia principal de Inversiones La Cruz de la ciudad de Iquitos, 2021es_PE
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesises_PE
thesis.degree.disciplineAdministraciónes_PE
thesis.degree.grantorUniversidad Nacional de la Amazonía Peruana. Facultad de Ciencias Económicas y de Negocioses_PE
thesis.degree.nameLicenciado(a) en Administraciónes_PE
dc.subject.ocdehttps://purl.org/pe-repo/ocde/ford#5.02.04es_PE
renati.author.dni44419168
renati.author.dni45860791
renati.advisor.orcidhttps://orcid.org/0000-0001-7531-7510
renati.advisor.dni70044659
renati.typehttps://purl.org/pe-repo/renati/type#tesises_PE
renati.discipline413016es_PE
renati.levelhttps://purl.org/pe-repo/renati/level#tituloProfesionales_PE
renati.jurorAlvarado Arbildo, Gilbert Roland
renati.jurorRuiz Vasquez, Hugo Henry
renati.jurorBurga Pérez, David Eduardo
dc.publisher.countryPEes_PE


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess