Show simple item record

dc.contributor.advisorChucos Calixto, Walter Luises_PE
dc.contributor.authorVillanueva Córdova, Bábaraes_PE
dc.date.accessioned2022-12-21T18:29:14Z
dc.date.available2022-12-21T18:29:14Z
dc.date.issued2022
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12737/8646
dc.description.abstractThe present investigation was carried out with the purpose of describing the level of application of metacognitive strategies by students of pre-professional practice of initial education of the Faculty of Education Sciences and Humanities at the National University of the Peruvian Amazon, Iquitos in 2021 and so initiate research in this area little studied in the region. The type of descriptive research was used, with a non-experimental, cross-sectional, field, and univariate design. The population and sample for the investigation consisted of 80 students of pre-professional practice. The technique for obtaining data was the survey and a questionnaire was applied as an instrument validated by the judgment of judges. The findings in relation to the purpose of the research show that the level of application of metacognitive strategies in students of pre-professional practice of initial education of the Faculty of Education Sciences and Humanities at the National University of the Peruvian Amazon is medium at 88.7 %, high at 10.0% high and low at 1.3%.en_US
dc.description.abstractSe realizó la presente investigación con la finalidad de describir el nivel de aplicación de estrategias metacognitivas por estudiantes de práctica pre profesional de educación inicial de la Facultad de Ciencias de la Educación y Humanidades en la Universidad Nacional de la Amazonía Peruana, Iquitos en el 2021 y así iniciar investigaciones en este rubro poco estudiado en la región. Se utilizó el tipo de investigación descriptiva, con un diseño no experimental, transversal, de campo, y univariado. La población y muestra para la investigación estuvo constituida por 80 estudiantes de práctica pre profesional. La técnica para la obtención de datos fue la encuesta y se aplicó un cuestionario como instrumento validado por juicio de jueces. Los hallazgos en relación con el propósito de la investigación muestran que el nivel de aplicación de estrategias metacognitivas en estudiantes de práctica pre profesional de educación inicial de la Facultad de Ciencias de la Educación y Humanidades en la Universidad Nacional de la Amazonía Peruana es medio en el 88.7%, alto en el 10.0% alto y bajo en el 1.3%.es_PE
dc.formatapplication/pdfes_PE
dc.language.isospaes_PE
dc.publisherUniversidad Nacional de la Amazonía Peruanaes_PE
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccesses_PE
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/*
dc.subjectMétodo de enseñanzaes_PE
dc.subjectPráctica pedagógicaes_PE
dc.subjectFormación de docente de preescolares_PE
dc.subjectEstudiante de prácticaes_PE
dc.titleAplicación de estratégias mtacognitivas por estudiantes de práctica pre profesional de educación inicial de la Facultad de Ciencias de la Educación y Humanidades Universidad Nacional de la Amazonía Peruana, Iquitos 2021es_PE
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesises_PE
thesis.degree.disciplineEducación Iniciales_PE
thesis.degree.grantorUniversidad Nacional de la Amazonía Peruana. Facultad de Ciencias de la Educación y Humanidadeses_PE
thesis.degree.nameLicenciado(a) en Educación Iniciales_PE
dc.subject.ocdehttps://purl.org/pe-repo/ocde/ford#5.03.01es_PE
renati.author.dni71391851
renati.advisor.orcidhttps://orcid.org/0000-0001-8399-0545
renati.advisor.dni05359833
renati.typehttps://purl.org/pe-repo/renati/type#tesises_PE
renati.discipline111016es_PE
renati.levelhttps://purl.org/pe-repo/renati/level#tituloProfesionales_PE
renati.jurorVásquez Pinedo, Gladys Marlene
renati.jurorMacedo Torres, Lita
renati.jurorLopez Alvarado, Linda Priscilla
dc.publisher.countryPEes_PE


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess