Show simple item record

dc.contributor.advisorChucos Calixto, Walter Luis
dc.contributor.authorTello Tello, Silvia Alexandra
dc.date.accessioned2022-12-26T18:06:00Z
dc.date.available2022-12-26T18:06:00Z
dc.date.issued2022
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12737/8656
dc.description.abstractThe main purpose of the research work has been to determine the level of metacognitive thinking skills in initial education students of the Faculty of Education Sciences and Humanities at the National University of the Peruvian Amazon in Iquitos during the year 2021. As a methodology Research was considered descriptive, through cross-sectional, field, and univariate design. For data collection, a survey was considered as a technique and a questionnaire as a research instrument, which was previously validated by means of expert teachers. The study population has been 200 initial education students, who were also part of the sample. As a conclusion we have that the level of metacognitive thinking skills in initial education students of the Faculty of Education Sciences and Humanities at the National University of the Peruvian Amazon; it is of high level in 7.5%, of medium level in 85.0% and of low level in 7.5% of them.en_US
dc.description.abstractEl trabajo de investigación ha tenido como finalidad principal determinar el nivel en habilidades metacognitivas del pensamiento en los estudiantes de educación inicial de la Facultad de Ciencias de la Educación y Humanidades en la Universidad Nacional de la Amazonía Peruana en Iquitos durante el año 2021. Como metodología de investigación se consideró el tipo descriptivo, mediante el diseño transversal, de campo y univariado. Para la colección de los datos se consideró una encuesta como técnica y un cuestionario como instrumento de investigación, el cual fue previamente validado por medio de docentes expertos. La población del estudio han sido 200 estudiantes de educación inicial, quienes también fueron parte de la muestra. Como conclusión se tiene que el nivel en habilidades metacognitivas del pensamiento en los estudiantes de educación inicial de la Facultad de Ciencias de la Educación y Humanidades en la Universidad Nacional de la Amazonía Peruana; es de alto nivel en el 7.5%, de nivel medio en el 85.0% y de nivel bajo en el 7.5% de ellos.es_PE
dc.formatapplication/pdfes_PE
dc.language.isospaes_PE
dc.publisherUniversidad Nacional de la Amazonía Peruanaes_PE
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess*
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/*
dc.subjectHabilidades_PE
dc.subjectCogniciónes_PE
dc.subjectPensamientoes_PE
dc.subjectEstudiante universitarioes_PE
dc.titleHabilidades metacognitivas del pensamiento en estudiantes de educación inicial de la facultad de ciencias de la educación y humanidades Universidad Nacional de la Amazonía Peruana, Iquitos 2021es_PE
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesises_PE
thesis.degree.disciplineEducación Iniciales_PE
thesis.degree.grantorUniversidad Nacional de la Amazonía Peruana. Facultad de Ciencias de la Educación y Humanidadeses_PE
thesis.degree.nameLicenciado(a) en Educación Iniciales_PE
dc.subject.ocdehttps://purl.org/pe-repo/ocde/ford#5.03.01es_PE
renati.author.dni71503321
renati.advisor.orcidhttps://orcid.org/0000-0001-8399-0545
renati.advisor.dni05359833
renati.typehttps://purl.org/pe-repo/renati/type#tesises_PE
renati.discipline111016es_PE
renati.levelhttps://purl.org/pe-repo/renati/level#tituloProfesionales_PE
renati.jurorSanchez Bardales, Doris
renati.jurorCuipal Torres, Julio Segundo
renati.jurorGomez Rios, Leoncio
dc.publisher.countryPEes_PE


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess