Show simple item record

dc.contributor.advisorGuevara Torres, Fernando
dc.contributor.authorGrandez Hidalgo, Alexandra Sholange
dc.date.accessioned2023-01-17T22:01:17Z
dc.date.available2023-01-17T22:01:17Z
dc.date.issued2023
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12737/8737
dc.description.abstractThe study carried out has the title, Metacognitive strategies and self-esteem in students of the third level of initial education Faculty of Education UNAP 2021, the general objective was to explain the relationship between metacognitive strategies with self-esteem in students of the third level of Initial Education, Faculty of Education; the type of non-experimental, descriptive correlational research, with cross-sectional correlational design. The sample with which we worked were 41 students of the third level of Initial education, the technique used was the survey and the Coopersmith Self-esteem inventory as an instrument. It is concluded that Spearman's rho correlation coefficient = 0.882**, p = 0.000 shows a moderate significant direct relationship between metacognitive strategies and self-esteem, in students of the third level of Initial Education of the Faculty of Education. The result indicates that to the extent that metacognitive strategies are developed in the learning process, the self-esteem of the students of the third level of Initial Education improves significantly; that is, the students present moderate psychological health, can interact in the environment in a healthy way and are not very vulnerable to emotional attacks from the environment and act calmly in any situation.en_US
dc.description.abstractEl estudio realizado tiene por título, Estrategias metacognitivas y autoestima en estudiantes del tercer nivel de educación inicial Facultad de Educación UNAP 2021, el objetivo general fue Explicar la relación entre Estrategias metacognitivas con la autoestima en las estudiantes del tercer nivel de Educación Inicial, Facultad de Educación; el tipo de investigación no experimental, descriptiva correlacional, con diseño correlacional del tipo transversal. La muestra con que se trabajó fueron 41estudiantes del tercer nivel de educación Inicial, la técnica utilizada fue la encuesta y como instrumento el inventario de Autoestima de Coopersmith. Se concluye indicando que el coeficiente de correlación rho de Spearman = 0,882**, p = 0,000 muestran relación directa significativa moderada entre las estrategias metacognitivas con la autoestima, en las estudiantes del tercer nivel de Educación Inicial de la Facultad de Educación. El resultado nos indica que en la medida que se desarrolle las estrategias metacognitivas en el proceso de aprendizaje, mejora significativamente la autoestima de las estudiantes del tercer nivel de Educación Inicial; es decir que las estudiantes presentan moderada salud psicológica, pueden interactuar en el medio que se encuentran de forma sana y son poco vulnerables a los ataques emocionales del entorno y actúan con tranquilidad en cualquier situación.es_PE
dc.formatapplication/pdfes_PE
dc.language.isospaes_PE
dc.publisherUniversidad Nacional de la Amazonía Peruanaes_PE
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess*
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/*
dc.subjectProceso de aprendizajees_PE
dc.subjectDesarrollo afectivoes_PE
dc.subjectAutoestimaes_PE
dc.subjectEstudiante universitarioes_PE
dc.titleEstrategias metacognitivas y autoestima en estudiantes del tercer nivel de educación inicial facultad de ciencias de la educacion y humanidades-UNAP 2021es_PE
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesises_PE
thesis.degree.disciplineEducación Iniciales_PE
thesis.degree.grantorUniversidad Nacional de la Amazonía Peruana. Facultad de Ciencias de la Educación y Humanidadeses_PE
thesis.degree.nameLicenciado(a) en Educación Iniciales_PE
dc.subject.ocdehttps://purl.org/pe-repo/ocde/ford#5.03.01es_PE
renati.author.dni76032313
renati.advisor.orcidhttps://orcid.org/0000-0003-0466-7315
renati.advisor.dni05204041
renati.typehttps://purl.org/pe-repo/renati/type#tesises_PE
renati.discipline111016es_PE
renati.levelhttps://purl.org/pe-repo/renati/level#tituloProfesionales_PE
renati.jurorVasquez Pinedo, Gladys Marlene
renati.jurorOyarse Sangama, Lady Diane
renati.jurorNavarro Cobos, Herlinda
dc.publisher.countryPEes_PE


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess