Show simple item record

dc.contributor.advisorSánchez Bardales, Doris
dc.contributor.authorAlvarez Pinedo, Christie Jonelle
dc.date.accessioned2023-01-18T17:17:43Z
dc.date.available2023-01-18T17:17:43Z
dc.date.issued2022
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12737/8740
dc.description.abstractThis research was carried out in this present year 2022 with the of relating esteem and learning achievements in the Personal Social area in five-year-old children of the Educational Institution N°657 Niños del Saber, 2022 - Punchana, located in the District of Punchana. The methodology used for this purpose was relational research, with a field and cross-sectional design. The population for this study consisted of 90 five-year-old children and the sample consisted of 60 children. The observation technique was also used and the Observation Form was applied as an instrument for data collection. Given that X2 c = 45.42 > X2 t = 3.84, it can be affirmed that there is a significant relationship between self-esteem and learning achievements in the personal-social area in 5-year-old children of the Educational Institution N°657 "Niños del Saber" 2022 - Punchana.en_US
dc.description.abstractEn el presente año 2022, se realizó esta investigación con la finalidad de relacionar la autoestima y los logros de los aprendizajes en el área Personal Social en niños y niñas de cinco años de la Institución Educativa Inicial 657 Niños del Saber, Punchana 2022, situada en el Distrito de Punchana. Para tal fin se utilizó como metodología el tipo de investigación relacional, con diseño de campo y transversal. La población para este estudio estuvo conformada por 90 niños de cinco años y la muestra fueron 60 niños. También se utilizó la técnica de la observación y se aplicó como instrumento la Ficha de Observación para la recolección de los datos. Dado que X2 c = 45.42 > X2 t = 3.84, se puede afirmar que Existe relación significativa entre la autoestima y logros de los aprendizajes en el área personal social en niños y niñas de 5 años de la Institución Educativa Inicial N° 657 “Niños del Saber” 2022-Punchana.es_PE
dc.formatapplication/pdfes_PE
dc.language.isospaes_PE
dc.publisherUniversidad Nacional de la Amazonía Peruanaes_PE
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess*
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/*
dc.subjectAprendizaje activoes_PE
dc.subjectAutoestimaes_PE
dc.subjectNiño en edad preescolares_PE
dc.subjectEscuela de párvuloses_PE
dc.titleLa autoestima y logros de los aprendizajes en el área personal social en niños y niñas de cinco años de la Institución Educativa Inicial N° 657 Niños del Saber, Punchana 2022es_PE
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesises_PE
thesis.degree.disciplineEducación Iniciales_PE
thesis.degree.grantorUniversidad Nacional de la Amazonía Peruana. Facultad de Ciencias de la Educación y Humanidadeses_PE
thesis.degree.nameLicenciado(a) en Educación Iniciales_PE
dc.subject.ocdehttps://purl.org/pe-repo/ocde/ford#5.03.01es_PE
renati.author.dni71110370
renati.advisor.orcidhttps://orcid.org/0000-0002-5310-188X
renati.advisor.dni05216577
renati.typehttps://purl.org/pe-repo/renati/type#tesises_PE
renati.discipline111016es_PE
renati.levelhttps://purl.org/pe-repo/renati/level#tituloProfesionales_PE
renati.jurorArevalo Vargas, Freddy Abel
renati.jurorFababa Rodriguez, Maya
renati.jurorCuipal Torres, Julio Segundo
dc.publisher.countryPEes_PE


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess